• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Utbud av begagnade klockor i Danmark eller Norge

Matte1970

Basic
Man scannar ju av begagnatmarknaden i både Danmark och Norge, men tycker det är extremt klent utbud i dessa länder, eller kollar jag på fel sajter? DBA och Finn?

Det tillkommer ju inte ens en klocka om dagen (Breitling t ex). Samma klockor har legat kvar i ett halvår, typ.

Dessutom (!), kan man räkna med att priserna i Danmark har samma danska priser som i svenska kronor. Helt sjukt.
En klocka som kostar 50.000 SEK, ligger oftast på 50.000 DKK om man raljerar lite.

Har iofs köpt en klocka i Köpenhamn som var en bra deal, men sällan man ser något prisvärt. Dåligt utbud och höga priser är min erfarenhet.

Senast ändrad:
@Matte1970 -> www.finn.no har mellom 100 og 140 annonser med Breitlingklokker til salgs. 117 Omega Speedmasters. 164 Omega Seamasters. 1000+ annonser med "Rolex".
Jag kollar dem dagligen, och de annonser som ligger där nu har legat där i evigheter, och det kommer extremt sällan nya annonser om man jämför med exempelvis Blocket. Visst, Sverige är dubbelt så stort som Danmark och Norge, men tycker det är väldigt skralt utbud trots det.

Jag kollar dem dagligen, och de annonser som ligger där nu har legat där i evigheter, och det kommer extremt sällan nya annonser om man jämför med exempelvis Blocket. Visst, Sverige är dubbelt så stort som Danmark och Norge, men tycker det är väldigt skralt utbud trots det.
Da er det jo fantastisk mulighet for å prute på modeller du vil ha. Er ikke det bra, da?

Varför åka just till våra grannländer för att handla? Samma flygbiljett tar dig ut till tex Milano eller ut i Europa.

Varför åka just till våra grannländer för att handla? Samma flygbiljett tar dig ut till tex Milano eller ut i Europa.
Bor man i Malmö så kan man tycka att det borde finnas lite större utbud i Köpenhamn än i Malmö. Man kan ju inte flänga runt i Europa så fort man vill kolla på en klocka.

Tillbaka
Topp