• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

utc skydiver eller bretling Aerospace

Vevaren

KS Explorers Club
2-Faktor
Roligare historia?

Aerospae:
Axl Rose
122557.jpg


Ehud Olmert
4b.png



Etc.

Det enda som talar emot aerospace är att vissa inte gillar rider tabs kl 3, 6, 9, 12 och att de åtkomliga skruvhuvudena kan skava på skjortärmar.
Axl Rose kan ju vara en av tidernas rackigaste rocksångare. Bara saken att han burit den gör ju valet mycket enklare. Skydiver, utan tvekan!
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Det är trådar som denna som gör att jag som "aldrig" skulle kunna tänka mig en batteridinka tvekar. Svensk mot Aerospace? Svårt val med Breitlings historia väger tyngre och jag är frestande nära att börja leta efter en tidig Aerospace eller varför inte en Pluton:cool:
Någon som har något till salu?:D
 

tissoter

Audemars
Det är trådar som denna som gör att jag som "aldrig" skulle kunna tänka mig en batteridinka tvekar. Svensk mot Aerospace? Svårt val med Breitlings historia väger tyngre och jag är frestande nära att börja leta efter en tidig Aerospace eller varför inte en Pluton:cool:
Någon som har något till salu?:D
Ja det finns på K&S hehe (MIN)
 

LS

Panerai
2-Faktor
Ja det finns på K&S hehe (MIN)
Går det att ta bort den hemska utc-klockan och köra enbart som vanlig länk eller blir det knas med endlinksen? :)

OnT så är det ett svårt val. Häftigt att Skydiver är svensk och använda av försvaret men den är lite stor för mig. Hobbyflyger på helgerna så jag känner att ett riktigt pilotur börjar bli en nödvändighet. Viktigt med utc-funktionen när man harvar runt 5km från startbanan på 1000m höjd :D
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det finns två "svenska" aerospaces på forumet. Dessa är de grymmaste batteridinkor som någonsin tillverkats och jag skulle ge en fingerspets för en.
Tills vidare....
image.jpeg
 

tissoter

Audemars
Går det att ta bort den hemska utc-klockan och köra enbart som vanlig länk eller blir det knas med endlinksen? :)

OnT så är det ett svårt val. Häftigt att Skydiver är svensk och använda av försvaret men den är lite stor för mig. Hobbyflyger på helgerna så jag känner att ett riktigt pilotur börjar bli en nödvändighet. Viktigt med utc-funktionen när man harvar runt 5km från startbanan på 1000m höjd :D
Går att ta bort, jag brukar sporta på nato ibland. Länken bör ju räcka med tanke på att det finns ca 5-6 extra bitar. Men utc är ju så coolt :)
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Både och förstås, så slipper du undra om du valt fel. Tycker dom kompletterar varandra bra. Aerospacen i titan är oerhört lätt och känns inte på armen. Skydivern har mer tyngd och är större med tillhörande pondus. Komplikationerna är i stort sett samma med undantaget veckonummer och belysning hos Skydivern och akustisk tidgivning hos Aerospacen. Schyssta klockor båda två, gör sig bra i luften såväl som på marken.

image.jpeg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Både och förstås, så slipper du undra om du valt fel. Tycker dom kompletterar varandra bra. Aerospacen i titan är oerhört lätt och känns inte på armen. Skydivern har mer tyngd och är större med tillhörande pondus. Komplikationerna är i stort sett samma med undantaget veckonummer och belysning hos Skydivern och akustisk tidgivning hos Aerospacen. Schyssta klockor båda två, gör sig bra i luften såväl som på marken.

image.jpeg
Och där var den ena "svensken". Blir glad varje gång jag ser den. Nu saknas bara viggen, vem hade den nu igen?
 

xigzo

Audemars
Både och förstås, så slipper du undra om du valt fel. Tycker dom kompletterar varandra bra. Aerospacen i titan är oerhört lätt och känns inte på armen. Skydivern har mer tyngd och är större med tillhörande pondus. Komplikationerna är i stort sett samma med undantaget veckonummer och belysning hos Skydivern och akustisk tidgivning hos Aerospacen. Schyssta klockor båda två, gör sig bra i luften såväl som på marken.

image.jpeg
SATAN så snygg bratte :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
1: Du skulle haft en poll.
2: Breitling för fan! Skydiver är ful och Aerospace är cool! Har länge velat ha en men inte kommit till skott.
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Skydiver såklart.
Och istället för Aerospace så skall du köpa EMERGENCY, den regerar. Det är sen gammalt. :)
 
Topp