• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Utförsäljning hos Gastons Ur i Gbg

Perz

Basic
Göteborg ser ut att bli en klockaffär fattigare då Gastons Ur gör en total utförsäljning just nu då han närmar sig pensionen. Var inne och snackade med honom för några veckor sen, och tydligen ska han ändå ha lite verkstad hemma i Partille för service och sånt, så helt borta kommer han inte vara.

Vet inte hur mycket som finns kvar i affären, men det är 30-50% rabatt på allt, där det bland annat är 30% på både Tissot och Certina.

Tråkigt, ett original som säkerligen blir saknad av många.

"Jag servar inte SEIKO. Vissa principer måste man ju ha, man kan inte gå med på att serva vad som helst". :D
Haha! Ja han var måttligt imponerad när jag kom in och visade min Seiko för ett tag sedan, konstaterade att kronografen kommer att krångla inom kort, garanterat. :rolleyes:

Trevlig snubbe annars, synd att affären försvinner bara. Han hade hoppats att någon annan skulle ta över, men ser väl inte så ut nu då.

Haha! Ja han var måttligt imponerad när jag kom in och visade min Seiko för ett tag sedan, konstaterade att kronografen kommer att krångla inom kort, garanterat. :rolleyes:

Trevlig snubbe annars, synd att affären försvinner bara. Han hade hoppats att någon annan skulle ta över, men ser väl inte så ut nu då.
Katastrofdåligt läge tyvärr, sällan klockfolk hänger på det torget utan att ha ett specifikt ärende till honom.

Bor i närheten och har svängt förbi flera gånger, gubben är ett klart original med glimten i ögat, undrade senast om jag inte fick frätskador på armen under min Poljot. :D
Riktigt kompetent och en utav de få riktiga urmakarna i Göteborg. Men han kommer att fortsätta hålla igång sin verksamhet med reparation och service i Partille, det är bara klockförsäljningen som kommer att upphöra.

Tråkigt. Han lyste med ljus å lyckta och lyckades tillslut skaka fram ett nytt glas till mig för en gammal udda-modell. Trevlig, rolig och välvillig att hjälpa till.
Hade precis tänkte springa dit för ytterligare en småsak att fixa, verkar få passa på. Någon som vet exakt när han slår igen?

Någon som vet exakt när han slår igen?
Han kommer ha kvar reparationsverksamheten, fastän flyttad till verkstad Partille, så ännu brinner det inte i knutarna.

Var inne idag och kollade, finns inte jättemycket intressant kvar, men antar att de kommer hålla öppet på Wieselgrenstorget tills majoriteten av lagret har realiserats.

Han kommer ha kvar reparationsverksamheten, fastän flyttad till verkstad Partille, så ännu brinner det inte i knutarna.

Var inne idag och kollade, finns inte jättemycket intressant kvar, men antar att de kommer hålla öppet på Wieselgrenstorget tills majoriteten av lagret har realiserats.

Det var mest att det är betydligt jobbigare för mig att åka till partille än till hans nuvarande ställe. :)

Var inne hos Gastons idag för att kolla om min klocka blivit magnetisk. Han avmaggade den och satte den i apparaten för att läsa av amplitud etc och sa: Den går perfekt nu! Betalt ville han inte ha. ”Det tog mig ju typ nån minut bara, det såg du ju! Det kan jag inte ta betalt för” sa han. Klart du kan sa jag och försökte ge honom något för besväret men han total-vägrade. Tänkte att det minsta jag kan göra är ju att ge honom lite beröm här på forumet. Allt eloge till honom. Han vet hur man ska vinna kundernas förtronde.

Han håller till vid Paradisvägen/Paradisbacken, hundratalet meter från Partille tågstation. Mycket sympatisk person om man gillar folk med åsikter. Som väl är gillar han hundar, så jag brukar ta med dem in. Han har plats för ”två stående gäster” i butiken/verxta’n sen är det bara arbetsbänk. Mysigt ställe!

Tillbaka
Topp