• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Är jag glad? Nej.
Är jag nöjd? Nej (med klockan: jätteja, sch...)

Fick jag hem en Bell & Ross idag? Ja.

Men är jag ute? Ja...
Är jag rädd för Batmans läderhandske? JA, så många ja🥺...

Edit: Den här lavetten lär sätta spår...ge mig vad jag förtjänar och kalla mig för fula ord😂

3122B0AD-B519-44F0-A812-7F69808594DB.jpeg
 
Senast ändrad:

Schned

Panerai
2-Faktor

Yepp "förvisad till pannrummet" 😅

Värmer upp huset med vedpanna. Brukar ställa luckan på glänt och dra igång fläkten så cigarr och piprök sugs ut.

Sitter där i min ensamhet på en pall och njuter av livet med musik på en liten högtalare. Funkar bra tills man får arslet ur vagnen och gör klart gubbhörnan i garaget! 👍🏼🍻
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Yepp "förvisad till pannrummet" 😅

Värmer upp huset med vedpanna. Brukar ställa luckan på glänt och dra igång fläkten så cigarr och piprök sugs ut.

Sitter där i min ensamhet på en pall och njuter av livet med musik på en liten högtalare. Funkar bra tills man får arslet ur vagnen och gör klart gubbhörnan i garaget! 👍🏼🍻
Förstår, helt rätt! :cigar:
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Yepp "förvisad till pannrummet" 😅

Värmer upp huset med vedpanna. Brukar ställa luckan på glänt och dra igång fläkten så cigarr och piprök sugs ut.

Sitter där i min ensamhet på en pall och njuter av livet med musik på en liten högtalare. Funkar bra tills man får arslet ur vagnen och gör klart gubbhörnan i garaget! 👍🏼🍻
Jag tycker det låter super härligt ✌🏻😊 Livsnjutning på hög nivå 😍
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Haha fick du ta med dig ett par godisar också! Det var ju snällt!

Ja alltså i den här familjen får man gömma undan sitt godis om man vill ha något.

I pannrummet tex. Och i lilla pannrummet. Och i garderoben...och garaget. Och...eh...i bilen. Fast just nu har jag inget godis i bilen. Men det ligger ett paket chocolate chip cookies i handskfacket kom jag på nu 🤔

Äh vi hörs jag måste nog gå en sväng! 🙋‍♂️



IMG_20210219_160515_809.jpg


* Klockbild för topic. Blev nästan den här för owgm i år. Squale 1545 Militaire.
 

fsdfsdf

Omega
Skriver från tidszon i väster och om det fortfarande är möjligt att anmäla sig då det fortfarande är februari här smyger jag gärna in med en härlig 70-tals Explorer 1016, ett relativt nyinköp från mig från i somras - som dock inte fått den rullning den förtjänar pga en annan trotjänare till beater.

OK... det här höll i blott fyra dagar - trodde verkligen det skulle bli annorlunda! Antar att man kan köra #OWGMarch av flera skäl. För mig var det för att stifta djupare bekantskap med en klocka som jag "borde" kunna bli OWG med. Men det enda som hände var att jag insåg vilken min egentliga kärlek var och jag tänkte oproportionerligt mkt på att jag hade fel klocka på mig.

Grejen är att jag ÄR OWG-material, men inte med den klockan jag valde för utmaningen. De senaste tre åren har jag i pricip varje dag (och natt) burit Aquanauten till höger, som till skillnad från den här mysiga vintage-Explorern har rejäl lume, datum, är tunnare i sin profil på 8,5 mm samt har gummiband istället för stållänk. Så... för varje dag som gick fick jag alltmer saknad. Redan dag fyra (!) hade jag den andra klockan framme vid arbetsdatorn under dagen, fingrade på den, övervägde... men nej... Hursomhelst framåt eftermiddan sen igår tänkte jag nåt i stil med - "Äh fanders, nu struntar vi i det här tramset" och bytte helt sonika tillbaks.

Visst hade jag kunnat härda ut i fyra veckor likt en armhävnings-utmaning, vit-januari, en Movember med ful musche eller likande på ren vilja. Men jag VILLE inte - ty jag hade ju hittat vad jag letade efter.

Således - Bye-bye 1016, welcome back, 5167 och Hit me up with that bat-slap! Dunkar in femhunkan till välgörenheten... kommer fortsätta bära den här nästan jämt samt fortsätta rotera dom andra tiotalet klockorna i rullen då och då, till stranden, till helgen, till middan, till omväxlig. Men min (nästan) OWG-pjäs... är identifierad!

Skål och trevlig helg, samt lycka till ni andra!

GLpePe8.jpg
--->
EknX2xe.jpg
 
Senast ändrad:

vonvasknacke

Cartier
2-Faktor
OK... det här höll i blott fyra dagar - trodde verkligen det skulle bli annorlunda! Antar att man kan köra #OWGMarch av flera skäl. För mig var det för att stifta djupare bekantskap med en klocka som jag "borde" kunna bli OWG med. Men det enda som hände var att jag insåg vilken min egentliga kärlek var och jag tänkte oproportionerligt mkt på att jag hade fel klocka på mig.

Grejen är att jag ÄR OWG-material, men inte med den klockan jag valde för utmaningen. De senaste tre åren har jag i pricip varje dag (och natt) burit Aquanauten till höger, som till skillnad från den här mysiga vintage-Explorern har rejäl lume, datum, är tunnare i sin profil på 8,5 mm samt har gummiband istället för stållänk. Så... för varje dag som gick fick jag alltmer saknad. Redan dag fyra (!) hade jag den andra klockan framme vid arbetsdatorn under dagen, fingrade på den, övervägde... men nej... Hursomhelst framåt eftermiddan sen igår tänkte jag nåt i stil med - "Äh fanders, nu struntar vi i det här tramset" och bytte helt sonika tillbaks.

Visst hade jag kunnat härda ut i fyra veckor likt en armhävnings-utmaning, vit-januari, en Movember med ful musche eller likande på ren vilja. Men jag VILLE inte - ty jag hade ju hittat vad jag letade efter.

Således - Bye-bye 1016, welcome back, 5167 och Hit me up with that bat-slap! Dunkar in femhunkan till välgörenheten... kommer fortsätta bära den här nästan jämt samt fortsätta rotera dom andra tiotalet klockorna i rullen då och då, till stranden, till helgen, till middan, till omväxlig. Men min (nästan) OWG-pjäs... är identifierad!

Skål och trevlig helg, samt lycka till ni andra!

GLpePe8.jpg
--->
EknX2xe.jpg
Har du glömt att ställa bat-slap alarmet? @Staafen 😄

1615004288776.gif
 

Hawkeye

Cartier
2-Faktor
Nä, men nu är det dags att sova ner sig själv, ny dag imorgon och då ska samma klocka på igen. Måste ta någon mer utmanande klocka nästa år, detta är ju inte ens svårt med denna 😂🤩 godnatt tappra OWG:are

20210305_221643.jpg
Svårare är det för mig att se din Railmaster flashas i tråden, och samtidigt ha min liggande så nära 🥺
Har dock inte tröttnat på Dan Henry än.
 

Bilagor

  • 16150070994352835508401366918941.jpg
    16150070994352835508401366918941.jpg
    270.7 KB · Visningar: 11

Lesa

Patek
2-Faktor
IMG_5050.jpeg

Godmorgon. Tnr 060658 Klockan nyss uppdragen. Morgonkaffet urdrucket och dax att läsa näringslivsdelen. Förresten glöm inte bort, är auktion på Kaplans idag. Ha,re// :pompus: (See things as you would have them be instead of as they are.//Robert Collier)
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Tack. Det är på skate skidor, så jag skulle säga att det är ett ok motionstempo. Men jag är rätt nöjd med tanke att det är 5e gången jag skatar
Här nere brukar skatorna får käka blypellets om dom kommer för nära :blackalien:

Ooops, nu läste jag fel, det står ju skatarna.. Dom får rulla förbi utanför utan att det viner kulor runt dom😁
Nu tänkte jag fel igen kom jag på, fan ni har ju SNÖ (bristvara här i södern). Ni kan ju åka skidor, det kan ju inte vi , om dom inte har hjul;):D
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp