• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

EssexX

Panerai
2-Faktor
Då: det här är lugnt lixom, inga problem

I natt: vaknade, blöt av svett. Var det bara en obehaglig dröm? Kom till sans efter vad som kändes som en evighet men troligen bara bestod av några få men skälvande sekunder. Men NEJ, det är fortfarande tidigt i mars, jag ser det när jag snuddar vid iPhonens skärm. Varför vek jag ner mig från första början.. är jag en ynklig ursäkt till människa.
Varför snurrar rummet förresten? Och vad är det som susar i öronen?

Hon: VAFANGÖRU? Klockan är 03:20, TYST!!

Jag: Tog en varm nattdusch - utan vintage OWGklocka - för att skölja av det värsta.

Nu: sitter här i bara dämparna, med OWG-klockan runt handleden, alldeles omtumlad och undrar; känner bara jag såhär och när lämnar abstinensen egentligen min kropp? Jag måste ha kaffe, OMGÅENDE!


2A946093-8B43-46CB-A987-FB30D8903CEE.gif

4DF70920-45C6-4F40-8552-FC0BB1E8BB9E.jpeg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag vill även lägga (hela!) skulden på @Jeser90 som är på tok för trevlig för att neka som säljare ❤️
Jag visste det! Hur känns det att ha en bat-slap på ditt samvete @Jeser90 😬
OK... det här höll i blott fyra dagar - trodde verkligen det skulle bli annorlunda! Antar att man kan köra #OWGMarch av flera skäl. För mig var det för att stifta djupare bekantskap med en klocka som jag "borde" kunna bli OWG med. Men det enda som hände var att jag insåg vilken min egentliga kärlek var och jag tänkte oproportionerligt mkt på att jag hade fel klocka på mig.

Grejen är att jag ÄR OWG-material, men inte med den klockan jag valde för utmaningen. De senaste tre åren har jag i pricip varje dag (och natt) burit Aquanauten till höger, som till skillnad från den här mysiga vintage-Explorern har rejäl lume, datum, är tunnare i sin profil på 8,5 mm samt har gummiband istället för stållänk. Så... för varje dag som gick fick jag alltmer saknad. Redan dag fyra (!) hade jag den andra klockan framme vid arbetsdatorn under dagen, fingrade på den, övervägde... men nej... Hursomhelst framåt eftermiddan sen igår tänkte jag nåt i stil med - "Äh fanders, nu struntar vi i det här tramset" och bytte helt sonika tillbaks.

Visst hade jag kunnat härda ut i fyra veckor likt en armhävnings-utmaning, vit-januari, en Movember med ful musche eller likande på ren vilja. Men jag VILLE inte - ty jag hade ju hittat vad jag letade efter.

Således - Bye-bye 1016, welcome back, 5167 och Hit me up with that bat-slap! Dunkar in femhunkan till välgörenheten... kommer fortsätta bära den här nästan jämt samt fortsätta rotera dom andra tiotalet klockorna i rullen då och då, till stranden, till helgen, till middan, till omväxlig. Men min (nästan) OWG-pjäs... är identifierad!

Skål och trevlig helg, samt lycka till ni andra!

GLpePe8.jpg
--->
EknX2xe.jpg
Grym den där Expyn! Du får gärna fortsätta posta bilder på den fast du är ute ut utmaningen! Original T22 dome plexi? 😍
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Här nere brukar skatorna får käka blypellets om dom kommer för nära :blackalien:

Ooops, nu läste jag fel, det står ju skatarna.. Dom får rulla förbi utanför utan att det viner kulor runt dom😁
Nu tänkte jag fel igen kom jag på, fan ni har ju SNÖ (bristvara här i södern). Ni kan ju åka skidor, det kan ju inte vi , om dom inte har hjul;):D
Kaffet räcker till dig med :hilarious:
 

chrisandcode

Breitling
2-Faktor
God natt alla OWG, jag och den sex veckor gamla gumman ska strax sova 😍

PXL_20210305_214550698~2.jpg
Småbarn och g-shocks på natten är ju sen gammalt! Går att tugga på (när det är dags för gaddarna att kika ut), lysknappen går att hitta medvetslös och den ser cool ut när man är ute och promenerar kl 5.30 på morgonen. Som att man är frisk och mån om hälsan. Och att promenaden är frivillig 😄

Ps. Saknar det.
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
OK... det här höll i blott fyra dagar - trodde verkligen det skulle bli annorlunda! Antar att man kan köra #OWGMarch av flera skäl. För mig var det för att stifta djupare bekantskap med en klocka som jag "borde" kunna bli OWG med. Men det enda som hände var att jag insåg vilken min egentliga kärlek var och jag tänkte oproportionerligt mkt på att jag hade fel klocka på mig.

Grejen är att jag ÄR OWG-material, men inte med den klockan jag valde för utmaningen. De senaste tre åren har jag i pricip varje dag (och natt) burit Aquanauten till höger, som till skillnad från den här mysiga vintage-Explorern har rejäl lume, datum, är tunnare i sin profil på 8,5 mm samt har gummiband istället för stållänk. Så... för varje dag som gick fick jag alltmer saknad. Redan dag fyra (!) hade jag den andra klockan framme vid arbetsdatorn under dagen, fingrade på den, övervägde... men nej... Hursomhelst framåt eftermiddan sen igår tänkte jag nåt i stil med - "Äh fanders, nu struntar vi i det här tramset" och bytte helt sonika tillbaks.

Visst hade jag kunnat härda ut i fyra veckor likt en armhävnings-utmaning, vit-januari, en Movember med ful musche eller likande på ren vilja. Men jag VILLE inte - ty jag hade ju hittat vad jag letade efter.

Således - Bye-bye 1016, welcome back, 5167 och Hit me up with that bat-slap! Dunkar in femhunkan till välgörenheten... kommer fortsätta bära den här nästan jämt samt fortsätta rotera dom andra tiotalet klockorna i rullen då och då, till stranden, till helgen, till middan, till omväxlig. Men min (nästan) OWG-pjäs... är identifierad!

Skål och trevlig helg, samt lycka till ni andra!

GLpePe8.jpg
--->
EknX2xe.jpg
@Staafen
07F94184-43AE-4CAC-82CD-7DB9CA24ED51.jpeg


D004174A-069A-4DC9-8C77-749BB50A8E33.gif
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
OK... det här höll i blott fyra dagar - trodde verkligen det skulle bli annorlunda! Antar att man kan köra #OWGMarch av flera skäl. För mig var det för att stifta djupare bekantskap med en klocka som jag "borde" kunna bli OWG med. Men det enda som hände var att jag insåg vilken min egentliga kärlek var och jag tänkte oproportionerligt mkt på att jag hade fel klocka på mig.

Grejen är att jag ÄR OWG-material, men inte med den klockan jag valde för utmaningen. De senaste tre åren har jag i pricip varje dag (och natt) burit Aquanauten till höger, som till skillnad från den här mysiga vintage-Explorern har rejäl lume, datum, är tunnare i sin profil på 8,5 mm samt har gummiband istället för stållänk. Så... för varje dag som gick fick jag alltmer saknad. Redan dag fyra (!) hade jag den andra klockan framme vid arbetsdatorn under dagen, fingrade på den, övervägde... men nej... Hursomhelst framåt eftermiddan sen igår tänkte jag nåt i stil med - "Äh fanders, nu struntar vi i det här tramset" och bytte helt sonika tillbaks.

Visst hade jag kunnat härda ut i fyra veckor likt en armhävnings-utmaning, vit-januari, en Movember med ful musche eller likande på ren vilja. Men jag VILLE inte - ty jag hade ju hittat vad jag letade efter.

Således - Bye-bye 1016, welcome back, 5167 och Hit me up with that bat-slap! Dunkar in femhunkan till välgörenheten... kommer fortsätta bära den här nästan jämt samt fortsätta rotera dom andra tiotalet klockorna i rullen då och då, till stranden, till helgen, till middan, till omväxlig. Men min (nästan) OWG-pjäs... är identifierad!

Skål och trevlig helg, samt lycka till ni andra!

GLpePe8.jpg
--->
EknX2xe.jpg

AddText_03-06-07.50.02.jpg
 

lulemarcus

Panerai
Här nere brukar skatorna får käka blypellets om dom kommer för nära :blackalien:

Ooops, nu läste jag fel, det står ju skatarna.. Dom får rulla förbi utanför utan att det viner kulor runt dom😁
Nu tänkte jag fel igen kom jag på, fan ni har ju SNÖ (bristvara här i södern). Ni kan ju åka skidor, det kan ju inte vi , om dom inte har hjul;):D
Det kan bli roliga texter med svängelska ord 😄 I år har vintern, tack och lov i corona tider, visat sig på sin bästa sida.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp