• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2026

#vårbild
IMG_2645.jpeg

Jag ropade hem kamelen som @McNulty auktionerade ut till förmån för MSD. Idag kom den på posten. Riktigt trevlig. 😀

Ska bara lista ut hur knapparna fungerar. Speciellt den lilla kl. 3. 🤔
1000021844.jpg
Fint att se den kom fram välbehållen 😍

Jag har tyvärr ingen aning heller, kan ha något med alarmet att göra? 😅 Om jag inte är helt ute och cyklar är det ett Miyota (Citizen) 3510-verk som sitter i. Kanske kan guida dig rätt 🧐

Senast ändrad:
Jag fick också hem en auktionsvinst med posten idag🙂
Ett fint Breitling band i caoutchouc/naturgummi, det ska väl sitta på en Endurance PRO som jag sneglat på.
Nu har jag ju inte klockan så brorsan får överta bandet till sin Bratte. Fler som blir glada🙂
Snyggt fixat @ThomasP (och tack för påskgodiset😀) tillsammans med Mårtensson Ur i Halmstad. Mycket fint initiativ!

IMG_5755.jpeg

140 600 TACK
Tillsammans har ni alla som deltagit i årets OWG insamling bidragit till ett fantastiskt stöd t
ill Min Stora Dags verksamhet. Vi är djupt tacksamma. Det är med personer som er, vi når ut till de barn som behöver oss. Vi tänder ett ljus i deras tuffa vardag. Minnen lever vidare. Glädje och skratt förenar familjen. Barnen känner sig utvalda istället för utsatta. Nya vänskapsband skapas.

Det är det här som en Stor Dag bidrar till.

Varmt tack för att ni varit med oss under hela mars.

1775646901891.png

För er som inte var med i Clubhouse igår så kommer vinnarna här:

Ärets Kattklocka: @Rootbjörn - Nymans GS-påse

Årets Stjärna: @Maggie - G-Shock ifrån Stjärnurmamakarna Kalmar

Årets DJ: @Urkvinnan - Smyckeboden Smycke

För att minska frugans avundssjuka över ditt blingiga klockval så tänker vi att du kan behöva ett presentkort för att skaffa henne något fint från Smyckeboden. @Pompom - Smyckeboden Presentkort

Årets Förlovning: @Corde - Smyckeboden Presentkort

Årets Orisbärare @DonCorleone - Klockia Oris pouch

Kunskap är aldrig fel. Även om man är katt. Så här kommer en bok om ett av husses favoritklockmärken @KattenNisse - GS Bok från @Cosmo

Årets fail: @rstattin - B&R Kit från @Cosmo

Efter hot om nergrävningar och andra hemskheter så tänker vi att PG behöver något fint att kunna krypa ner i och vila upp sig lite efter alla sina äventyr under Mars: @Bud66 - Watches of Scandinavia Pouch

Årets OWG-nykomling: @Minuten - Eqotime Mysterybox Hemlig Hemlig
Kom hem från jobbet och hade fått paket från @Cosmo 🤩
Tusen tack för fina B&R prylar 🥰🥰
IMG_1928.jpeg

IMG_1929.jpeg

IMG_1930.jpeg

För er som inte var med i Clubhouse igår så kommer vinnarna här:

Ärets Kattklocka: @Rootbjörn - Nymans GS-påse

Årets Stjärna: @Maggie - G-Shock ifrån Stjärnurmamakarna Kalmar

Årets DJ: @Urkvinnan - Smyckeboden Smycke

För att minska frugans avundssjuka över ditt blingiga klockval så tänker vi att du kan behöva ett presentkort för att skaffa henne något fint från Smyckeboden. @Pompom - Smyckeboden Presentkort

Årets Förlovning: @Corde - Smyckeboden Presentkort

Årets Orisbärare @DonCorleone - Klockia Oris pouch

Kunskap är aldrig fel. Även om man är katt. Så här kommer en bok om ett av husses favoritklockmärken @KattenNisse - GS Bok från @Cosmo

Årets fail: @rstattin - B&R Kit från @Cosmo

Efter hot om nergrävningar och andra hemskheter så tänker vi att PG behöver något fint att kunna krypa ner i och vila upp sig lite efter alla sina äventyr under Mars: @Bud66 - Watches of Scandinavia Pouch

Årets OWG-nykomling: @Minuten - Eqotime Mysterybox Hemlig Hemlig

Kom hem lite paket igår tack vare det fina priset för årets förlovning samt vinst i en fototävling.
Tack så mycket @Curler2 🥌 och @Feskarn för att ni skänkte priserna till OWG och tack än gång till @Mic1 och @roosterman för allt arbete ni lägger ner på OWG 😍

Blev ett sailcloth och armband till mig samt ett halssmycke till fästmön och ett nytt band till hennes PRX.
Var också lite kul att höra hennes gissningar på vad bollen är till för 😅

PXL_20260414_222041021.jpg

PXL_20260414_222210500.jpg

Kom hem lite paket igår tack vare det fina priset för årets förlovning samt vinst i en fototävling.
Tack så mycket @Curler2 🥌 och @Feskarn för att ni skänkte priserna till OWG och tack än gång till @Mic1 och @roosterman för allt arbete ni lägger ner på OWG 😍

Blev ett sailcloth och armband till mig samt ett halssmycke till fästmön och ett nytt band till hennes PRX.
Var också lite kul att höra hennes gissningar på vad bollen är till för 😅

PXL_20260414_222041021.jpg

PXL_20260414_222210500.jpg
Mycket bekvämt armband😍

1000020737.jpg

Idag kom det paket!! Fin, grön och skön G-shock. Blev dock så ivrig att jag glömde fota av nån paketöppnig..
Men ni får se den fina klockan :D
IMG_2481.jpeg

Den här var riktigt trevlig faktiskt. Aldrig sett den här tidigare och den landar perfekt mellan färggrann och g-shocktuff.

Tack så hemskt mycket! Otroligt fint av er @Mic1, @roosterman och Stjärnurmakarna.

Idag kom det paket!! Fin, grön och skön G-shock. Blev dock så ivrig att jag glömde fota av nån paketöppnig..
Men ni får se den fina klockan :D
IMG_2481.jpeg

Den här var riktigt trevlig faktiskt. Aldrig sett den här tidigare och den landar perfekt mellan färggrann och g-shocktuff.

Tack så hemskt mycket! Otroligt fint av er @Mic1, @roosterman och Stjärnurmakarna.
Grattis igen och håller med, den är riktigt fräck 😍

Fick paketet tidigare i veckan! Men eftersom jag fick ett ryggskott i onsdags så har jag ej varit kapabel att göra en paketöppning förrän nu!

Ett stort TACK till Wristbuddys för det jätte fina priset, tack till roddarna @roosterman och @Mic1 , samt alla som deltog i OWGMARS26 som drog in 140k till MSD!

Nu till lite bilder då!

IMG_0958.jpeg
IMG_0959.jpeg

Vilken fin låda! Vad kan det vara i den?

IMG_0960.jpeg

YES! Ett schysst läder var det!

IMG_0961.jpeg

IMG_0962.jpeg

Men var det bara det Affe?!

Nääääää! Såklart det inte var bara det , det var en putsduk, extra stift samt en jävligt GRYM klockrulle!

IMG_0963.jpeg
IMG_0965.jpeg

Tillbaka
Topp