• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2019

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Kul utmaning. Jag är med. Har funnit ett lugn på senare tid då jag insett att så länge man har en klocka man trivs med är det man upplever när man bär klockan som gör att man får emotionellt band till den. Hämtade ut en Tissot "Romanov" mars -18, nu februari-19, efter att ha svinat runt på fyra kontinenter är vi dödspolare. Ibland när jag ska kolla tiden får jag "- Kommer du ihåg dina två månader i Beverly Hills? *whink whink*"

Det är nog det stora problemet för många WIS; att de söker en bekräftelse och samhörighet med en klocka, men det blir sällan så om man bara jobbar, VABar, sover.
Kort sagt, en Oris som man gjort en Cage dive med vithajar känns många gånger roligare än en Rolex Hulk som vissa bara vågar bära i tv-soffan framför 'på spåret' eller när de köper surdegsbröd.
20180702_103944.jpg
Vette fan.
Har gjort en massa skoj grejer med en massa klockor i en massa länder. Den absoluta majoriteten har ändå sålts utan vånda; till slut är de bara döda mekaniska ting. Jag var med och släckte sommarens skogsbrand med min Turtle för att det var den bästa klockan i lådan för ändamålet, kommer nog ändå säljas inom 12 månader.
Kanske kommer jag någon gång önska dem tillbaka men det har gått rätt lång tid och inte hänt än. De klockorna jag har en relation till är de jag fått i present från människor jag älskar - allt annat är bara krafs.

Angående utmaningen är det inget jag skriver på men ändå roligt. Har av lathet varit i stort sett OWG sedan i början av december. Känns inte annorlunda.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Brukar älska utmaningar, men det här känns ju på gränsen till vansinne;)

Om många accepterar utmaning så kan ju trådar som vad gör du och din klocka just nu bli liiiite enfomiga under marsmånad.

@Criss Cross om du deltar och fixar detta, så lovar jag att du får välja lunchställe resten av året :)
Om du bjuder på lunchen så gör jag ett försök. :)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Vette fan.
Har gjort en massa skoj grejer med en massa klockor i en massa länder. Den absoluta majoriteten har ändå sålts utan vånda; till slut är de bara döda mekaniska ting. Jag var med och släckte sommarens skogsbrand med min Turtle för att det var den bästa klockan i lådan för ändamålet, kommer nog ändå säljas inom 12 månader.
Kanske kommer jag någon gång önska dem tillbaka men det har gått rätt lång tid och inte hänt än. De klockorna jag har en relation till är de jag fått i present från människor jag älskar - allt annat är bara krafs.

Angående utmaningen är det inget jag skriver på men ändå roligt. Har av lathet varit i stort sett OWG sedan i början av december. Känns inte annorlunda.
Vi är alla olika. Jag utvecklar inte heller några speciella band till mina klockor (med något undantag för en eller två speciella klockor), jag har gjort en massa kul med klockor jag inte längre äger eller saknar nämnvärt. Däremot är en tillfällig OWG-period ett sätt att njuta av eller utvärdera en klocka man annars bara bär nån dag i veckan. Därför tycker jag det är kul med OWG-månad.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
En månad borde väl alla klara? Hade någon föreslagit en månad helt utan klocka hade jag fått klumpar i halsen omgående. Borde vara en regel att skänka till BCF om man ger sig in i detta och faller av vagnen innan månadens slut! :)
Bra idé
Jag kommer skänka en slant oavsett, men jag skall klara det :)
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Rolig utmaning men jag kommer tyvärr inte kunna vara med. Jag bär kostym på jobbet så där passar inte min gamla Aqualand C022 och när jag röjer runt med dottern vill jag inte ha Speedy eller Sub 16610. Så det är kört med andra ord! :D
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Va, du har 3(!) toolwatches och ingen duger att leka med? Slåss ni med svärd och utövar parkour på fritiden?
Hahaha typ! Min C022 är självklart med ute men de andra sparar jag till övrig tid. Bara för att man har en klocka som tål en del betyder det ju inte att man behöver utsätta den för det. :D
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Hahaha typ! Min C022 är självklart med ute men de andra sparar jag till övrig tid. Bara för att man har en klocka som tål en del betyder det ju inte att man behöver utsätta den för det. :D
Nä, självfallet och det är din klockor så du får vara hur försiktig du vill. Jag bara undrar hur våldsamt ni leker liksom, själv byter jag bara klocka om jag skall snickra/måla eller på annat sätt riskera få smällar på eventuell klocka.
 
Topp