• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2019

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Airman och Airman önskar alla en trevlig helg.
DSC_0221-02.jpeg
 

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Tyvärr misslyckades jag med utmaningen, det var väldigt svårt... Cred till er som klarat det så länge.

Körde inte du Exp1? Borde vara hur lätt som helst ju. ;)

/B

Omg! Om till och med Expyn är ute, hur ska vi andra klara oss???


Här sitter man i lugn och ro i den svenskaste av alla barnfamiljtraditioner - tacofredag 17:00. Så faller Expyn!

STRUKEN!

Edit: Med Batman-slap!
 
Senast ändrad:

urkronan

Omega
BB36 är också riktigt fin! Fast kanske lite lillebror i sammanhanget av flera anledningar. :)
Jojo, Rolex är ju Rolex i sammanhanget med Tudor. BB36an är för mig lite mer tool klocka och sportigare än explorer, på många sätt lite roligare enligt mitt tycke. Men hade jag varit tvungen att vara evig owg så hade jag nog valt en Explorer, har dock aldrig ägt en så man vet ju aldrig :rolleyes:
 

Berns

KS Explorers Club
OWG March

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Dricker en överbliven julöl och reflekterar lite så här halvvägs in i månaden. För det första trodde jag jag aldrig jag skulle gå med i utmaningen och för det andra klara två veckor. Första veckan gick rätt bra medan den andra blev svårare. Har varit väldigt less på DDn vissa dar den här veckan. Har dock inte köpt eller sålt någon ny klocka än även om det varit ganska nära. Tror den kommande veckan kommer bli värst. Ska till fjällen to-sö och hade gärna kört nån G-shock eller annan beater då istället för gulguld vilket iofs skulle vara stekigt på en after ski i alperna men i en fjällstuga i Hemavan med småbarn känns det inte helrätt.

Det positiva jag kan konstatera är att man inte behöver stå och välja klocka varje morgon med tillhörande inställning av tiden. DDn håller tiden sjukt bra, diffar bara 1-2 sek per dygn. Den är väldigt bekväm att bära, vattentät och har både dag och datum.

Vi får se om jag håller ut till slutet, just nu känns det som det kan gå men ifall det blir något nyköp så vet jag inte om jag kan hålla mig. Bra jobbat alla som hållit ut så här länge!
20190315_201150.jpg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Bra kämpat. Jag var lite orolig att du skulle tappa klockan pga den tillfälliga lagningen som vi hade hetsat dig till. Klokt att inte riskera. Du kliver av med ära.

Struken
Tack! Har varit skitkul dock kommer bli en av 2019 bästa trådar utan tjafs, bra styrt!

Blev det några battlescars när stiftet gick som du kan berätta om för barnbarnen längre fram?

Typ: ”en gång i tiden var jag med i en OWG utmaning. Det fick vilt till och *valfri lögn om vad som hände*”

Haha klockan föll dessvärre på ett trägolv men fotografierna lever kvar som minne :D
 
Topp