• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2019

frere

Audemars
2-Faktor
Halvtidsreflektion. Tycker fortfarande inte att det är särskilt svårt, men rejält tråkigt och ganska meningslöst. Har insett att ett flertal andra klockor nog kommer att säljas så fort det blir april, men har samtidigt svårt att inte köpa nytt. Första gången på sju år som jag inte börjar samla på mig seikodykare/doxa/sinn osv så fort vårljuset kommer...
 

sjökvist

<—Axel Nilson
image.jpg
Det tuffar på
 

bvb

Cartier
2-Faktor
52350AC9-86BB-4488-A230-08DFE7BCF446.jpeg


Som sagt, inte speciellt svårt men ganska tråkigt och meningslöst. Dock generellt lätt när man som jag har en mindre samling. Så länge klockan jag beställt inte kommer innan Mars är slut så är det inga större problem.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Halvtidsreflektion. Tycker fortfarande inte att det är särskilt svårt, men rejält tråkigt och ganska meningslöst. Har insett att ett flertal andra klockor nog kommer att säljas så fort det blir april, men har samtidigt svårt att inte köpa nytt. Första gången på sju år som jag inte börjar samla på mig seikodykare/doxa/sinn osv så fort vårljuset kommer...
Jag har hittills bytt min GS SBGN005 not en Shogun, och sålt min Datejust 116200 samt lagt an på en mudmaster men inte slutfört den affären än. Knepigt med tanke på att jag inte får bära någon av dem på 15 dagar.. tekniskt sett håller jag mig till reglerna, men i praktiken kör jag ju på som innan ändå..
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Jag har hittills bytt min GS SBGN005 not en Shogun, och sålt min Datejust 116200 samt lagt an på en mudmaster men inte slutfört den affären än. Knepigt med tanke på att jag inte får bära någon av dem på 15 dagar.. tekniskt sett håller jag mig till reglerna, men i praktiken kör jag ju på som innan ändå..
Lyckas du hålla dig ifrån dem är det imponerande. Jag kommer allra troligast avbryta så fort jag får klockan jag beställt..
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Haha, skönt att man inte är ensam. Vad får lämna för den? Är det nya modellen eller förra?
Förra med slät tavla.

Ingenting utöver den redan satta planen att avyttra 2 vintage. Tänkte ge mig själv en budget på ca 20k som ska användas till att testa runt klockor i klassen 10-20k ett tag framöver. Smpc blev först ut :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Dag 17. Undrar om jag vänjer mig så mycket vid 36mm nu att jag kommer tycka allt annat är för stort sen. Tycker 36 sitter perfekt på handleden. Är ju annat om det är dykare med mindre tavla och bredare bezel förstås men att gå över till 44mm Panerai kan kännas konstigt.
20190317_102019.jpg
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Dag 17. Undrar om jag vänjer mig så mycket vid 36mm nu att jag kommer tycka allt annat är för stort sen. Tycker 36 sitter perfekt på handleden. Är ju annat om det är dykare med mindre tavla och bredare bezel förstås men att gå över till 44mm Panerai kan kännas konstigt.
20190317_102019.jpg
Sitter riktigt bra. Hur stora handleder har du om man får fråga? :)
 
Topp