• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2019

The lord

Audemars
:arghh: Tråååkigt.
IMG_20190317_172251.jpg
 
D

Deleted member 11690

Guest
Håller med!
Det är ju jättekonstigt att motbevisa vem man är på detta sätt!
Bejaka klocknörden i dej, njut av de klockor du har och din ekonomi klarar av. :happyhappy:
Jag menar det, man bör acceptera den man är och inte kämpa emot. Vore dessutom negativt för forumet om vi fick en drös OWGs plötsligt. Betydligt mindre roliga klockor i omlopp att beskåda. Hoppas verkligen att detta vansinne får avskräckande effekt från OWG vansinnet.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Snudd på tortyr att k&s är fullt av prisvärda tunas samtidigt som jag har ett stort seiko-format hål i samlingen och deltar i den här utmaningen. Men en riktig owg köper inga klockor, så det är bara att bita ihop och dra upp speedyn i morgon igen...
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Snudd på tortyr att k&s är fullt av prisvärda tunas samtidigt som jag har ett stort seiko-format hål i samlingen och deltar i den här utmaningen. Men en riktig owg köper inga klockor, så det är bara att bita ihop och dra upp speedyn i morgon igen...
Är det så alltså? Jag köpte nyss en :rolleyes:

Inte en Tuna dock men nu börjar prövningen på allvar..
 

frere

Audemars
2-Faktor
Är det så alltså? Jag köpte nyss en :rolleyes:

Inte en Tuna dock men nu börjar prövningen på allvar..
Beror på klockan kanske? Ramlade jag över ett perfekt vintagefynd vore det annorlunda, men modern massproducerad beater får vänta för min del! Låter dessutom rysligt att få hem nytt utan att kunna använda, hu...
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Beror på klockan kanske? Ramlade jag över ett perfekt vintagefynd vore det annorlunda, men modern massproducerad beater får vänta för min del! Låter dessutom rysligt att få hem nytt utan att kunna använda, hu...
Det blev en riktig vintagepärla och inte nog med det så börjar vissa ex-owg:are erbjuda mig frestelser som är svåra att motstå. You know who you are!
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Börjar se att många tycker detta är ”inte svårt men tråkigt och meningslöst”

Steg 1 av 5
Förnekelse.
”Vilken töntig idé, värdelöst”

Sen kommer:
Ilska
”Men låt mig ha den där andra klockan för fan!”
Förhandling
”Om jag bara har den ibland då?”
Depression
”Snälla?”
Acceptans
”Jaha.. okej då”
 
Senast ändrad:

Berns

KS Explorers Club
OWG March
:heart:
Jag menar det, man bör acceptera den man är och inte kämpa emot. Vore dessutom negativt för forumet om vi fick en drös OWGs plötsligt. Betydligt mindre roliga klockor i omlopp att beskåda. Hoppas verkligen att detta vansinne får avskräckande effekt från OWG vansinnet.
Jag älskar att det anses som vansinne att inte byta klocka minst en gång om dagen. Känner att jag är hos likasinnade:heart:
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag menar det, man bör acceptera den man är och inte kämpa emot. Vore dessutom negativt för forumet om vi fick en drös OWGs plötsligt. Betydligt mindre roliga klockor i omlopp att beskåda. Hoppas verkligen att detta vansinne får avskräckande effekt från OWG vansinnet.
Jag har inga som helst planer på att fortsätta med detta efter denna månad.
Den enda bestående skillnaden blir nog att jag ändrar metodik i mitt samlande, samt att jag förmodligen sätter upp nån slags rotationsschema. Men OWG? Nä.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Vecka 3 och dag 18 av galenskapen. Det här blir nog värsta veckan. Råkade ju köpa ny klocka igår. Idiotiskt, jag vet men vad kan man när en modell man bevakat ett bra tag dyker upp till ett riktigt bra pris. Tur i oturen åker jag iväg till fjällen på torsdag så jag hinner knappast få hem den innan.
20190318_065404.jpg
 
Topp