• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2019

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Bytlånar sonens Terrorist.
ADBA10B6-8746-416C-87A7-CE72DF1DEB95.jpeg
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
Nu är frågan hur lätt man ska göra det för sig... Omega AT, vintage omega eller rent av en go Swatch? Vet inte riktigt vilka aktiviteter som mars har att bjuda på, även om det inte hindrar mig speciellt i val av klocka.
 

VOES

Omega
Hade gärna varit med om det inte vore för att jag har ett planerat klockinköp i mars... kan ju inte gå utan klockan tills den är köpt och kan ju inte heller låta bli att använda en helt nyinköpt klocka.:banghead:
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Lycka till alla som försöker sig på detta! Jag tänkte i ett svagt ögonblick köpa en DJ och anta utmaningen men kom till insikt och fortsätter som förut med att byta klocka varje dag, sjukt nöjd med den tillvaron :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Lycka till alla som försöker sig på detta! Jag tänkte i ett svagt ögonblick köpa en DJ och anta utmaningen men kom till insikt och fortsätter som förut med att byta klocka varje dag, sjukt nöjd med den tillvaron :)
Jag byter också varje dag. Hur fan ska detta sluta? Jag tänkte på riktigt försöka hålla mig till detta men lite oroad över vad som kommer ske inombords efteråt. Vad händer med samlingen sen? :nailbiting:
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag byter också varje dag. Hur fan ska detta sluta? Jag tänkte på riktigt försöka hålla mig till detta men lite oroad över vad som kommer ske inombords efteråt. Vad händer med samlingen sen? :nailbiting:
Det vore iofs sjukt spännande att se vad man hade för förhållande till sina klockor efter en månad. Hade man älskat alla ännu mer eller sålt av hela skiten?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Det vore iofs sjukt spännande att se vad man hade för förhållande till sina klockor efter en månad. Hade man älskat alla ännu mer eller sålt av hela skiten?
Just den biten man är orolig för. Men å andra sida är ju denna tortyr vi ska utsätta oss för spännande av just samma anledning.

Vet att jag gillar min GS skarpt men ligger lite oro i att man kanske kräks på den efter en hel månad. Vi får se, säljas ska den inte iaf då jag köpte den till mig i 30årspresent.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag kommer utmana mig med min nya GS. Hållt mig borta från den hela veckan och just nu längtar jag efter den :) Den har lugghål men inga passande band än så jag vet vad jag kommer surfa på i mars :p
IMG_20190211_135146-01.jpeg
Du kommer ”utmana dig själv” säger du. Både du och jag vet ju att det är en sjukt trevlig klocka som man med lätthet bär till det mesta ;)
Jag kanske kommer köra min SBGN003 jag med. Det står mellan den och min Explorer.
 

Löjtnant Svensson

Omega
2-Faktor
Nåja, jag antar utmaningen. Jag kommer aldrig bli owg, men den här klockan har skapligt många komplikationer! Tillräckligt många för att klara mig en månad utan klockbyte. Den har ju månfas så det kan ju vara bra att kolla att den funkar.
Den börjar dessutom få mer och mer handledstid. Den är tämligen diskret så jag kan ha den på jobbet.
Det är ju knappast klockan för badstranden, jakten eller däckbytet. Egentligen inte heller för bröllop eller begravning (då ska ju den ärvda guldklockan dammas av).
Zenith chronomaster, +2 sekunder/dygn får man väl säga är utmärkt. Jag tror inte jag någonsin kommer sälja denna klocka. Baksidan är dessutom vidunderlig! :)
IMG_20190227_000210.jpg
IMG_20190106_141436.jpg
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
Jag kommer utmana mig med min nya GS. Hållt mig borta från den hela veckan och just nu längtar jag efter den :) Den har lugghål men inga passande band än så jag vet vad jag kommer surfa på i mars :p
IMG_20190211_135146-01.jpeg
Jag citerar dig med en bild och säger att jag kommer finnas här för dig när abstinensen börjar komma och du behöver en vänn som förstår dig :p;)
Screenshot_20190227_111735.jpg
 
Topp