• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Utomhuslunchtips

zeke_varg

Basic
Tjena,

jag tänkte kolla om ni har några rekar på tips på vad som är lämpligt att käka utomhus på lunchen.

Vi har på jobbet en grej att vi fixar en gemensam lunch för att iaf ses fysiskt en gång/månad.

Första gången köpte jag sibyllameny till alla. Vi är bara 5 pers. Inte helt kreativ meny. :)

Frågan är om ni sitter på nåt tips el rent av plats (nära Solna). Alla svar uppskattas. Både köpemat el hemlagat som passar att ta med ut. Nåt mysigt ställe? Hagaparken är trevlig men nåt annat som skulle passa in?

@Fujoor brukar lägga upp en del inspirerande bilder i G-shocktråden. Många rätter tillagas över öppen eld men jag tänker att mycket av det säkert går bra att tillaga/förbereda hemma eller på kontoret. 😊

Kan du köra öppen eld så funkar väl allt , men det kanske inte är det du menade? Du menar färdig mat man köper med sig som går bra att äta ute?

Låt en gulasch gå på spisen hemma, prefekt att ta med och håller värmen bra om du inte har allt för långt att köra. Tänd en brasa att värma sig vid/sätta grytan på.

Tjena,

jag tänkte kolla om ni har några rekar på tips på vad som är lämpligt att käka utomhus på lunchen.

Vi har på jobbet en grej att vi fixar en gemensam lunch för att iaf ses fysiskt en gång/månad.

Första gången köpte jag sibyllameny till alla. Vi är bara 5 pers. Inte helt kreativ meny. :)

Frågan är om ni sitter på nåt tips el rent av plats (nära Solna). Alla svar uppskattas. Både köpemat el hemlagat som passar att ta med ut. Nåt mysigt ställe? Hagaparken är trevlig men nåt annat som skulle passa in?
Elwing catering ligger i Solna. Det är riktigt bra. Jag brukar använda dem ibland i jobbet. De kör ut och hämtar dagen efter. https://elwingcatering.se

Sen måste jag säga till @notnA att jag gillar din avatar från banjo-duellen i filmen Den sista färden.

Senast ändrad:
Bra tips!!!

kör nog en gulaschsoppa och lite nice mjukt bröd till. Jag hinner inte med att fixa eld så grejen att förbereda en varm soppa passar in fint. 👍

tips till er andra som jobbar hemifrån i evigheter, om det går, föreslå lunch med kollegor ute. Är bra för själen att träffa arbetskompisarna fysiskt. En gång/månad kan inte vara för mycket begärt. Bara att turas om att styra upp käket. Laga el ganska är skit samma. Givetvis kul med hemmafixat men att det blir av är 90% av grejen..

Tillbaka
Topp