• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Utrensning, Certina Caimano 450 kr, Seiko dykarkrono 500kr, Prisbump 22/3

JaTack

Rolex
2-Faktor
Kör ytterligare en annons där jag säljer av klockor då annat hägrar.
Alla priser inkluderar frakt.
Retur i de fall då klockan är i sämre skick än beskrivet.

Såld! Certina DS Caimano, kvartsur i använt skick. Med andra ord en del repor på boetten och på ett ställe ser det ut som en glipa in i klockan. Kommer på originalbandet som är i bra skick förutom att hålet som använts har töjts. Box ingår, men det finns inga papper.
Pris: 650, nu 525 kronor/550, nu 450 kronor utan box
Certina1.JPG
Certina3.jpg


Såld! Seiko kronograf med dykarstil, tycker att den håller bra kvalitet för att vara budgetur. Det enda problematiska är att kronografvisaren nollställer vid sekund 3 ca, detta har jag "löst" genom att låta den gå i 57 sekunder och sen stoppat den. Klockan sitter löst på min 18,5 cm handled och har dessutom ett minijusteringshack kvar.
Pris: 600 kr 550 kr, nu 500 kr
DSC_2993.JPG
DSC_2991.JPG


Tillbakadragen! Seiko 7546-6060 Silverwave. Går inte att ställa in datumet, jag har i alla fall inte lyckats med det, så det behöver fixas. Annars så har det inte varit några problem och den går som den ska samt snurrar på datumhjulet som den ska vid dag-skifte. Kommer på ett marinemaster-gummi.
Pris: 1200 kr/900kr utan gummit
DSC_2978.JPG


Såld! Till att börja med en Tudor 7992, har inte hundra koll på gången men den går inte jättebra (minutdiffar varje dag) så jag är rätt säker på att den behöver en service inom en snar framtid. Notera att kronan är utbytt och således ej original samt färglossningen på tavlan. Rolexlänken har två minijusteringar kvar när den sitter på min 18,5cm handled, klockan sitter nu på ett blått nato som även det ingår. Storleken är 34mm i diameter utan kronan.
Pris: 5,5k 5k
DSC_2612.JPG
DSC_2616.JPG
DSC_2996.JPG
DSC_2997.JPG
DSC_2998.JPG


SÅLD! Seiko SNK809 i nästan nyskick, inkluderar originalbandet och ett perlon.
Pris: 650 kr
SNK1.JPG

SNK2.JPG

SÅLD! Shanghai, är inköpt i somras och har inte varit några problem med klockan. Kommer på ett läderisch nato som jag köpt på KS.
Pris: 550 kr
DSC_2988.JPG

SÅLD! Squale/Barrett 20 atmos. Jäkligt snygg klocka som ser bättre ut i verkligheten enligt mig. Går dock inte bra utan tappar många minuter varje dag. Med andra ord i behov av en service.
Pris: 1400 kr
DSC_2975.JPG


SÅLD! Bulova precionist (96B129) med ett 16 BPS-kvartsverk som ska hålla sig inom 10 sekunder per år. Är rätt stor men utformningen gör att den sitter väldigt bra på handleden, försökte ta en bild så man såg klockans form. Använd ett fåtal gånger och därmed i väldigt bra skick. Kommer på ett grått nato som känns väldigt bra, oanvänd originallänk med solida ändlänkar ingår. Kommer i sin box inklusive instruktionsbok.
Pris: 850 kronor
Bulova1.JPG
Bulova2.JPG
Bulova3.JPG


Tack för annonsplats KS!
 
Senast ändrad:
Topp