• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Utseende sista 1675 boett

Magnlar

Guld
2-Faktor
Jag skulle vilja veta hur en NOS 1675 boett ser ut på den sista årsmodellen dvs. från 1980. Har googlat men inte blivit klokare, snarare tvärtom.
Misstänker att bevels på de sista 1675 boetterna är inte lika tydliga (djupa) som de tidigare från mitten på 1960 tal. Men hur exakt ser de ut från fabriken?

Anledningen till frågan, är att jag är jakt på den sista årsmodellen av 1675, dvs från 1980 som råkar vara mitt födelseår. Behöver en bra grund på hur boetten skall vara när jag letar.

Tacksam för hjälp

//Magnus

Vet ej hur mycket det hjälper, men min nyköpta 1675 är från 1972.

https://klocksnack.se/threads/rolex-1675-mk2.44253/

Får iaf en hum om det, men skulle tro att 1980 har snäppet snällare bevels.

Ska man tro på vad som skrivs så är denna sena 1675 unpolished. Rätt stor skillnad mot din 1972a. Hrmmm

2883888e_xxl.jpg

Det bör även vara stor skillnad. :)

Väldigt sällan du vet ifall en klocka är opolerad, och då bör man akta sig för att beskriva med det ordet. Personligen är det inte viktigt alls.
Den du visar ser väldigt bra ut.

Absolut, syftet var att få en ungefärlig uppfattning på hur stor skillnad det är egentligen mellan de första och de sista.
Det hade varit mycket enklare om alla 1675 har exakt samma boett, men det verkar inte göra det.
Jag är inte precis sugen på att köpa ett halvbra exempel. Men om du säger att denna som jag visade är typ korrekt, då har jag någonting att utgå från. :)

Absolut, syftet var att få en ungefärlig uppfattning på hur stor skillnad det är egentligen mellan de första och de sista.
Det hade varit mycket enklare om alla 1675 har exakt samma boett, men det verkar inte göra det.
Jag är inte precis sugen på att köpa ett halvbra exempel. Men om du säger att denna som jag visade är typ korrekt, då har jag någonting att utgå från. :)
Bara att hosta upp närmare 6-siffrigt då. :)

Tillbaka
Topp