• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Utslagsmatchen Nomos Club, Tangente 33 och 35!

Vilken klocka passar mig bäst?

  • Club

    Röster: 22 55.0%
  • Tangente 33

    Röster: 14 35.0%
  • Tangente 35

    Röster: 4 10.0%

  • Totala väljare
    40

Varmpaj

Breitling
Jag hade verkligen grym beslutsångest över om Nomos Tangente 33 var bästa alternativet, därför bestämde jag mig för att beställa de andra versionerna jag hade funderingar över, så att jag fick prova dem i verkligheten! Funkar bra då Nomos betalar frakten tillbaka och försäkrar paketet :) Hursomhelst! Håller nu en slutgiltig omröstning, vilken variant är bäst på mig?!

Club
IMG_1075.JPG

IMG_1087.JPG

IMG_1088.JPG


Tangente 33
IMG_1081.JPG

IMG_1083.JPG

IMG_1084.JPG

Tangente 35
IMG_1073.JPG

IMG_1085.JPG

IMG_1086.JPG


Vad tycks? vilken är bäst? :D
Märker att klockorna ser större ut på bild än var de gör i verkligheten...
 

Rulle

Audemars
På dina armar så är lätt tangente 33an snyggast !!!!
Cluben har jag svårt för å vad e de för jäkla strap som sitter på cluben? Haha
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Kom igen nu jensa, hjälp nu grabben in i ett djupare beroende...
Lite så som du gjorde med mig när jag väldigt onykter i turkiet fick en moldavier att stänga sin ebaybudgivning och sälja yatchingen till mig !
Vi ska inte krascha tråden nu, men min lilla 33mm-kronograf från 1947 är mer ett museiföremål och inget man ens har i hårt regn. Inget bra köp om man ska använda klockan. ;)
 

Varmpaj

Breitling
Min röst faller på club! Kommer inte riktigt överens med bandhornen på tangente..

Håller med om bandhornen är lite underliga på tangente, dock är bandhornen lite långa på club...:-/

Röstade på Tangente 33. Dock som @Jonulf är jag inte helt kompis med bandhornen. Har själv en Metro som jag upplever mer balanserad i det avseendet :)
IMG_6642.JPG

Metron är riktigt snygg, bra val! Hade nog också valt Metro men den är lite stor (38 mm hade varit för stort för min smala handled).

På dina armar så är lätt tangente 33an snyggast !!!!
Cluben har jag svårt för å vad e de för jäkla strap som sitter på cluben? Haha

Haha, jag ville prova detas textilarmband, ångrade mig lite :( skall nog köpa till ett svart läderband om jag väljer Club!

Club helt klart. Snygg klocka. Den där 33an är för liten på dig tycker jag.

Lutar kanske mot den. Är trevligt att den är vattentät till 10 atm också!

Kom igen nu jensa, hjälp nu grabben in i ett djupare beroende...
Lite så som du gjorde med mig när jag väldigt onykter i turkiet fick en moldavier att stänga sin ebaybudgivning och sälja yatchingen till mig !
...:eek:
 

Eerik

Omega
2-Faktor
Tangente 33 mm passar dig bäst men kan du leva med bandhornen som du beskrivit som "lite underliga"?

///Eerik
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Goodguy Nomos! Det känns som att de verkligen förstår den moderna marknaden och hur man som tillverkare möter kunden på bästa/enklaste sätt.

Röstade på 35'an. Much Nomos, such Bauhaus!
 

Varmpaj

Breitling
Goodguy Nomos! Det känns som att de verkligen förstår den moderna marknaden och hur man som tillverkare möter kunden på bästa/enklaste sätt.

Röstade på 35'an. Much Nomos, such Bauhaus!

Jo verkligen, både deras presentation på hemsidan och kundbemötandet är fenomenalt! Andra tillverkare som jag var intresserad av, så som Sinn, eller Orient, kan verkligen jobba på sitt presenterande av värdeerbjudandet genom hemsidan.
 
Topp