• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Väck liv i min väns Seiko!

OBRKV

Cartier
Hej,

Har en vän som hittat sin morfars gamla Seiko-kvartsare där urverket verkar helt slut. Den har varit inlämnad hos en urmakare som har konstaterat att det är väldigt svårt att få tag på delar. Min vän vill gärna ha kvar klockan (affektionsvärde) och nu är frågan: är det någon som kan tänka sig ha en likadan eller vet om det går att hitta hela urverk eller aftermarket-verk till denna. Han bryr sig inte riktigt om urverket i sig, om det är original eller ej utan vill mer ha samma boett, länk och tavla som den hans morfar hade på sig.

Klockan heter Seiko World Timer Sports 150, bild nedan.
$_1.JPG

(bild snodd från internet)

Obs, var lite osäker på om denna tråd passar här, på vintage eller hemslöjd. Admin får gärna flytta om denne känner att tråden inte passar här.
 

OBRKV

Cartier
Härligt! Tack för all hjälp! Ska be honom hämta klockan från urmakaren så ska jag kolla vad det är som sitter i.
 
Topp