• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Väckarklocka - vilken sportar ni?

Isodor

Audemars
Hej,

Skulle vara intressant med lite tips på väckarklockor.

Vilken sportar ni?

Har ni någon med bekvämt ljud eller har ni old-school varianten ni sular in i garderoben varje morgon den ringer?

Tipsa gärna om vilken väckarklocka som är grym, funderar nämligen på att byta. Gärna bilder.

Ciaobella!

Trevlig Lucia, bränn er inte nu ..
 

leicaphile

Panerai
Junghans Trivox här...

AeTfnaL.jpg
 

Roxen

Cartier
Trodde inte folk använde väckarklockor idag, i varje fall inte sedan -95 när alarmfunktionen blev tillgänglig på mobilen... ;)
 

Oyster

Omega
Vanligtvis sportar jag mobiltelefonen - är jag på bra humör sportar jag min G-shock. För det mesta blir det mobiltelefonen.
 

Nexus

Panerai
Då morgonstund aldrig har guld i mun utan bara brukar bjuda på sömnbrist, ilska och/eller bakfylla så väcks jag av att min mobiltelefon bjuder på en engelsk flygsiren varje morgon. Det skulle kännas ovärdigt att låta något så pass underbart som en mekanisk klocka drabbas av mitt morgonhumör.
 

Johan M

Cartier
Fem larm på mobilen och en likadan wake up light som i bilden ovan.

Edit: Kan tillägga att katten också börjar väcka mig så snart mobilen och lampan går igång.
 

David

Bödeln
Är det en sådan där som känner av din puls och sömncykel och sedan väcker dig när du sover som lättast?

Ja, men acceleration, inte puls.

Det finns flera företag med konkurrerande produkter på gång, ska bli intressant att se vad som kommer ut under nästa år. Har stora förhoppningar på nästa version från Jawbone.
 

_z_

Omega
Ytterst ocharmig plastklocka , heter Time Station men fyller alla mina behov.

Lyser när man trycker på den, låter högt (hörselskadad) samt har znooze funktion vilket är ett måste för en lättlurad jävel som mig.
 
Topp