• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Säljes/Bytes Väggklocka / slavur Westerstrands PB 2:a juli

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Pris
1000
Returpolicy
Ingen retur. Vi provkör vid leverans.
Bilder Skickat
  1. Ja
Väggklocka från Westerstrands. Drivs idag med en nätdriven impulsgenerator som använder nätfrekvensen som tidbas och är fäst på baksidan av klockan men vill man så går den att styra med pulser från centralur eller någon modernare variant som hämtar tidbas via Internet. Nuvarande lösning ser rätt hemsnickrad ut men har funkat fint under tiden jag ägt klockan. En vän som sålde liknande i sin vintagebutik förr tror att den är från 50-talet. Jag har inte forskat i åldern mer än så. Mått ca 69 cm i diameter och 11 cm djup. Gott om repor och märken på plåten. Även uttag för styrkablar, se bilder. Innanför glaset är det finare med bara några små diskreta skönhetsfläckar. Lätt att hänga upp trots storleken. Jag har försett den med en skruv som man trär i ett vinkelbeslag man fäster vid väggen. Låter en del när minutvisaren hoppar fram en gång per minut. Jag har haft den fem meter från sängen utan att lida särskilt mycket men det är inte för alla.

Skickas ej då jag saknar en lämplig transportförpackning. Men jag kan ombesörja leverans om du inte bor långt från kollektivtrafiken i Stockholmsområdet.

Pris: 1000 (1300) kr. Lajbans bytesförslag är alltid välkomna.

Edit: Går tydligen att göra både batteridriven och radiostyrd för en billig peng med en styrning härifrån:

IMG_20250615_233351.jpg
IMG_20250615_212639.jpg
IMG_20250615_212651.jpg
IMG_20250617_154919.jpg
IMG_20250617_155030.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp