• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vägledning Citizenklocka

Hej!

Jag är påväg att köpa en klocka och har hittat en klocka som passar mig bra.

Det är en Citizen Eco Drive gjord i titan och safirglas

Nu till min fundering. när jag söker på modellbeteckningen som angivits så hittar jag inget/ingen som säljer den. Förstår att det kan vara en gammal modell men jag är inte proffs på klockor så jag vet inte.

Informationen jag får av säljaren är iallafall Citizen Eco-Drive TITANIUM E111-S080291.

Att tillägga så är klockan till försäljning av dödsbo och säljaren verkar inte kunna så mycket om klockor.

Är det någon som vet vad modellen på klockan kan vara?

Bilagor

• E3880C91-8C42-4261-95E1-D8C7C2DFDD33.jpeg
    E3880C91-8C42-4261-95E1-D8C7C2DFDD33.jpeg
    241.8 KB · Visningar: 18
Hej!

Jag är påväg att köpa en klocka och har hittat en klocka som passar mig bra.

Det är en Citizen Eco Drive gjord i titan och safirglas

Nu till min fundering. när jag söker på modellbeteckningen som angivits så hittar jag inget/ingen som säljer den. Förstår att det kan vara en gammal modell men jag är inte proffs på klockor så jag vet inte.

Informationen jag får av säljaren är iallafall Citizen Eco-Drive TITANIUM E111-S080291.

Att tillägga så är klockan till försäljning av dödsbo och säljaren verkar inte kunna så mycket om klockor.

Är det någon som vet vad modellen på klockan kan vara?
Känns som du borde kunna hitta en liknande modell ny. Typ denna: https://www.klockmagasinet.com/citizen-eco-drive-super-titanium-aw1640-83e

Vad begär säljaren? Är det nära nypris så kan du ju lika gärna köpa en ny, med alla garantier osv. som man får då.
Men handlar det om en stor prisskillnad så kanske det är värt att köpa en beggad.

Köpt den för 700kr. Han skickade mycket bättre bilder där man ser att både klockan och armbandet är repfritt. Har en kompis som har en ecodrive (snarlik men ej titan) och han tycker den är kanon.

Såld med blocketpaket med så har ju tid på mig att besiktiga :cool:

Tillbaka
Topp