• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

välanvänd technos klocka

Louise87

Breitling
20160224_224921.jpg
20160224_224907.jpg
20160224_224826.jpg
Någon som vet något om den?:)
 

Martin Lovasz

Audemars
Technos kom till 1900 och man kan säga att de dog 1977 och konstigt nog var det i Japan man fortfarande sålde de flesta av sina klockor. Namnet finns än i dag och är Sydamerikas största märke men man använder Citizen baserade verk.
P8178620.jpg

Här är min favorit som väntar på lite omvårdnad.
 
Senast ändrad:

Martin Lovasz

Audemars
Ja din är typisk från mitten av 60-talet (ca 1964). Mot slutet av 60-talet blev visarna kantiga i ändarna men innan var de mer spetsiga. Nu går mode i vågor och stilar kommer tillbaks hela tiden men boetten har en mer mjuk form som då oftast visar på att designen smugit med från 50-talet och även markörerna på urtavlan visar på detta.

Du kan se att våra boetter liknar varandra men att urtavlan med visare förändrats från 50-talet som då min är från. Men det är som sagt lätt att blir lurad då klockor som påminner om min kan förekomma från tidigt 60-tal men då står det ofta "T-Swiss Made-T" då man gick ifrån Radium på 60-talet och Tritium blev på moded. Din klocka skulle kunna vara från sent 60-tal men det jag har beskrivit talar emot detta.

Din klocka har även det hukande T:et och jag tror att den kom till runt 1960 men jag har inte studerat Techons så noga ännu då Certina är mitt märke.
 
Senast ändrad:

01with

Breitling
Behöver lite hjälp med att sätta ett värde på min klocka och hitta lite information. Skulle ni kunna va snälla och hjälpa mig?
0
0
 
Senast ändrad:
Topp