• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

väldigt nöjd för en spottstyver....

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Skarp boett. Visste inte att man körde såna timvisare. Trodde det skulle vara
Mercedesvisare.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Skarp boett. Visste inte att man körde såna timvisare. Trodde det skulle vara
Mercedesvisare.


Nej då, Lollipop är helt korrekt på vissa årsmodeller, sitter på min 94010 med:

HFuUgmn.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Ska väl se ut så här ?
DSCN0997.jpg

Intressant.

Fast det där är inte en 94010. För det första för att den har datum, för det andra för att det är en senare modell - pga. T SWISS MADE T.

Och isf. cirkulerar det väldigt många 94010 som råkat ut för exakt samma problem eftersom lollipop är relativt vanligt och var en förekommade visarkombination hos Tudor.

Vad baserar du ditt antagande på?
 

rogart-63

Patek
Intressant.

Fast det där är inte en 94010. För det första för att den har datum, för det andra för att det är en senare modell - pga. T SWISS MADE T.

Och isf. cirkulerar det väldigt många 94010 som råkat ut för exakt samma problem eftersom lollipop är relativt vanligt och var en förekommade visarkombination hos Tudor.

Vad baserar du ditt antagande på?

Nje inget särskilt .Tyckte bara det såg så märkligt ut . Ser ut som en mercedes visare fast utan mittdel . Kikade lite på google och visst hittade jag några fler liknande .Din krämbulle har ju inget datum men det har ju poormans . Snälla red ut det när nu .:eek:
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Din krämbulle har ju inget datum men det har ju poormans . Snälla red ut det när nu .:eek:

Det är inte konstigare än att det finns date och no-date subbar hos Tudor likväl som hos Rolex.

Min och poormans verkar ju vara samtida, min är från 80, så poormans torde vara en 94110 - vilken hade datum - medans min är en 94010 som är 'No Date'. Precis som att Rolex 1680 har datum och 5513 inte har datum.

Föregångarna till 94110 och 94010, 9411/0 och 9401/0, hade alla Snowflake-visare, medans de nyare reffarna, som tillverkades ca. -76-83, hade Snowflake fram tills ~80 när man bytte till Lollipop.

http://tudorcollectorsite.blogspot.se/p/submariner-model-94010-94110.html
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Stenhård, föredrar verkligen lollipop framför mercedez-varianten - grattis till en fin klocka!
 

poormans

Rolex
referensen 76100 är en mellanmodell för tudor, fast den tillverkades ganska länge överlappandes 94xxx modellerna och 79xxx modellerna

serie nr är pga av att vid ca 1979 hade man kommit upp till 999,999 och istället för att köra på med 1 miljon så började man om därav 70 k nr på min

sen insåg de väl att det var kört i början av 90 talet och lade till en bokstav precis som på rolex snart får väl tudor oxå random serials

jo en spottstyver jämfört med en rolex sub ifrån samma årtal (matt tranny 16800 eller last of the 1680's)

cheers
christian
 

poormans

Rolex
lollipop visaren är korrekt på tudor för 76100 modellen och även på sena 94xxx referenserna med vanlig tavla dvs utan snowflake

de blev dock ingen hit då lumen torkar och trillar ur så många har fått mercedesvisare istället som blev standard på nya 79xxx modellerna

cheers
christian
 
Topp