• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Väldigt OT om iTunes och ny dator

Mangusta

Cartier
Jag vet att det inte har det minsta att göra med klockor men var hittar man så mycket män som kanske kan svara på teknikfrågor som här? ;)

Har en ny dator med Windows 8. Har fört över alla foton, musik och dokument från den gamla datorn till den nya. När jag pluggar in olika iSaker så får jag meddelande om att iSaken bara kan vara kopplad till ett bibliotek (gamla datorn) och kommer att radera allt och ersätta med nya datorns bibliotek. :eek: Blir det här en katastrof? Kommer alla meddelanden, kontakter och all annan info att försvinna om man trycker på fortsätt? Jag kan bara INTE förlora mina gamla sms och diverse annat från iPhonen.

Gjorde förresten en back-up på en gammal iPad och skulle köra över den infon på en ny iPad men det enda som kom med var apparna??? Musik och foton (från den gamla) kom inte med trots att jag gjorde "Restore" som man ska göra om man vill få den nya att se ut som den gamla iSaken. Så nu måste jag synka det manuellt om jag vill ha med det på den nya iPaden. Suck.

Jag verkligen avskyr iTunes ibland. :mad:
 

Marhoi

Friends of KS
Du vill se till att inte synkronisera någon data från iTunes och dess bibliotek till din telefon, du vill göra tvärtom. Se därför till att alla filer, appar, bilder etc per flik är urbockade innan du synkroniserar (avbocka också automatisk synk vid anslutning av en iEnhet så att inga missöden uppstår).

Gällande din restore, gjorde du en full backup? En sådan via iTunes inkluderar alles, inte bara appar.