• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Välja kläder efter klocka eller tvärtom?

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag kan inte tro att jag är själv om detta men jag kan inte låta bli att kolla på folks klocka gentemot deras klädstil.

Och bara idag har jag sett två otroligt misslyckade kombinationer, kombinationer som fick mig att må illa.

Person 1
Trots regn och äckligt väder ute kommer en kille gående längs gågatan i rosa shorts, mörk lila piké tillsammans med en Speedmaster Schumacher med röd urtavla och läderband. Har jag fel här som känner avsky mot denna kombination? En svart Speedy hade fungerat, men nu var den röd, i min värld hade det varit bättre att låta den stanna hemma eller att använda andra färger på kläderna.

Person 2
Tjej på Åhlens har en Michael Kors i gult guld med rosa urtavla och lite rosa äckel på boetten och till det har hon på sig en blå klänning med röda prickar. Tjejen såg bra ut, men färgkombinationen här fick mig att vilja kräkas i hennes handväska.


Personligen försöker jag välja kläder efter den klocka jag vill ha på mig för stunden. Går inte det så anpassar jag kläderna efter tillställning och tar därefter på mig den klocka som passar. Men jag skulle aldrig kunna ta på mig en gul klocka för att sedan bära en grön tröja och lila shorts.

Hur gör ni? Är jag för känslig? Och vad passar till olika kläder och vise versa?
 

Rikard

Omega
Jag kan inte tro att jag är själv om detta men jag kan inte låta bli att kolla på folks klocka gentemot deras klädstil.

Och bara idag har jag sett två otroligt misslyckade kombinationer, kombinationer som fick mig att må illa.

Person 1
Trots regn och äckligt väder ute kommer en kille gående längs gågatan i rosa shorts, mörk lila piké tillsammans med en Speedmaster Schumacher med röd urtavla och läderband. Har jag fel här som känner avsky mot denna kombination? En svart Speedy hade fungerat, men nu var den röd, i min värld hade det varit bättre att låta den stanna hemma eller att använda andra färger på kläderna.

Person 2
Tjej på Åhlens har en Michael Kors i gult guld med rosa urtavla och lite rosa äckel på boetten och till det har hon på sig en blå klänning med röda prickar. Tjejen såg bra ut, men färgkombinationen här fick mig att vilja kräkas i hennes handväska.


Personligen försöker jag välja kläder efter den klocka jag vill ha på mig för stunden. Går inte det så anpassar jag kläderna efter tillställning och tar därefter på mig den klocka som passar. Men jag skulle aldrig kunna ta på mig en gul klocka för att sedan bära en grön tröja och lila shorts.

Hur gör ni? Är jag för känslig? Och vad passar till olika kläder och vise versa?

Håller med dig fullständigt!

Väljer oftast klocka efter kläder då jag inte tvättar så ofta :happyhappy:
 

KalleKnuda

Cartier
Tjej på Åhlens har en Michael Kors i gult guld med rosa urtavla och lite rosa äckel på boetten och till det har hon på sig en blå klänning med röda prickar. Tjejen såg bra ut, men färgkombinationen här fick mig att vilja kräkas i hennes handväska.

hahaha där brast det för mig :hilarious:
Men för att svara på din fråga, jag tycker absolut att man ska försöka matcha ens kläder med klockan. Speciellt om man har en som sticker ut. Tjejer har en hel drös av accessoarer men vi har det inte lika lätt, klockor och slipsar? Då får man göra det bästa av det :artist:
 
C

China

Guest
Vem bryr sig, smaken är som baken.:)

Med det sagt så har jag sett folk som haft en kvalitetsklocka och klätt sig som en luffare och vice versa.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Klockan får snällt anpassa sig till kläderna. Å andra sidan så har jag ingen klocka som inte är neutral, så det är inte särskilt svårt. Om det däremot är en nato-dag och jag ligger på gränsen till för mycket färg så försöker jag väl matcha bandet lite diskret med byxorna eller ta ett neutralt nato.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Visst är det så att smaken är som baken, man får ha vad man vill, vi bor i ett fritt land, rösta rött eller blått osv osv..

Men ibland så vill man bara ta folk i örat och berätta för dem att vissa färger passar inte tillsammans :)

Jag var förresten idag på en liten sammankomst med företagare där en av dem jag sitter bredvid har en grå kostym med blåa tydliga sömmar och till det har en Kalle Anka klocka med blå boett och rött armband?! WTF?

Jag verkar mest "upprörd" över detta märker jag :) haha.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Haha jobbigt.
Han kanske var på besök och endast var på "landet" ;)

Nejdå men jag hållet med, dock jag inget rättfärdiga den klockan...

Tjejer ska du inte ens lägga energi på, dom köper klockor som smycken och vill gärna ha många, är dom i plast spelar ingen roll.

I bloggtwitterinstagramfacebookvärlden dom lever i så är michael kors hett och tex tudor är ett batterimärke.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Allt passar en skönthet.... tur att jag även har bemedlats med god smak....
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Brukar försöka matcha skinnband med skärp och skor, undvika randiga Natos till randiga skjortor i andra färger, osv. När man känner att man inte får till det är det alltid skönt att dra på sig en klocka med stållänk.
 

Sond

Patek
Knepigt det där. Jag är i många kostymsammanhang och visst kan jag störa mig på när folk i kostym har plastklocka med färgglada plastband. Eller som när en kollega i nästan två år lånade sin hustrus klocka för att han inte hade tid att laga/serva sin egen... Å andra sidan om en person spatserar i fritidskläder så tycker jag inte det spelar så stor roll.

Kan störa mig mer på den osäkra killen(ofta med en väldigt självsäker yta) som bär en Rolex. Och bli glatt överraskad när den lite grå personen på mötet sträcker sig efter vattnet och fram under manschetten dyker en Sub upp. Men allra gladast blir jag när jag ser att den grymt skickliga personen som är lika säker på utsidan som på insidan bär en Speedy..:) Eller när den skickliga kvinnan har en Omega eller Rolex som inte är för liten eller med stenar.

Själv kämpar jag med att frigöra mig från tyngden av att matcha skor, bälte och klockarmband(om det inte är länk). Tänker att va f_n nu kör vi lite wild and crazy..;)
 

jabla

Sarlacc
Smaken hos person 1 har jag inte mycket till övers för även utan klocka :)
Försöker själv få till matchning ibland.

GMT_blek_duke.jpg
GMTblektCoke.jpg
 

SimonML

Omega
Visst är det så att smaken är som baken, man får ha vad man vill, vi bor i ett fritt land, rösta rött eller blått osv osv..

Men ibland så vill man bara ta folk i örat och berätta för dem att vissa färger passar inte tillsammans :)

Jag var förresten idag på en liten sammankomst med företagare där en av dem jag sitter bredvid har en grå kostym med blåa tydliga sömmar och till det har en Kalle Anka klocka med blå boett och rött armband?! WTF?

Jag verkar mest "upprörd" över detta märker jag :) haha.

Han hade ju matchat färgerna fint. Funderar själv på att flippa Stowan och köpa en Kalle Anka! ;) måste dock kanske spara lite innan...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Tror vi har en färgblind kille på jobbet, han brukar sporta röda byxor och lila skjorta - det ser väl inte helt 100 ut

On topic - håller med OP - nu jefla stil får det väl ändå vara... Men det riktar sig mest till männen. Att tjejer/kvinnor springer runt med plastklockor i en massa färger går inte att göra så mkt åt, det är bara en "rolig accessoar" för dem.

Kan väl tycka att Kalle Anka-klockan i gäll plast kan man skippa om man gör kostym (så vida du inte är en excenrisk miljardär á la Stenbeck eller dylikt). På samma sätt behöver man inte köra det galnaste mönstret & färgkombon på sitt nato om man redan har mkt färgglada kläder på sig (därav min vurm för enfärgade naton i grått/svart/navy)

Rant over...
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Kan störa mig mer på den osäkra killen(ofta med en väldigt självsäker yta) som bär en Rolex. Och bli glatt överraskad när den lite grå personen på mötet sträcker sig efter vattnet och fram under manschetten dyker en Sub upp.

Här menar du då en orange Doxa-sub får man då anta, eller vad var det annars för skillnad?
 

Sond

Patek
Kan du utveckla? Ska inte osäkra killar bära den klocka som tillhör de vanligaste här på KS eller vad menar du?
Det finns ju inga regler för vad man får och inte får bära. Jag skrev bara vad som stör mig lite. Killar med den självsäkra ytan och det osäkra inre köper ibland just Rolex för att stärka ytan mer. Och det blir bara ännu mer fel. Det är nog den osäkra ytan och det osäkra inre som stör mig mest. Men klockan kan understryka det som stör mig. Men självklart får alla som vill bära vilken klocka de så önskar.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Faen vad folk hade åsikter om detta då. Detta fast merparten har blanka dykarur till vardags.

Tuffaste kombon är givetvis luffig outfit med en isad DD.
 

David

Bödeln
Dagens outfit:

130716-Outfit-1_zpsa1b2a503.jpg


Kanske går jag ut för lunch om en stund, så jag funderar på att klä upp mig:

130716-Outfit-2_zpse63bf86f.jpg
 
Topp