• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Välja Klocka

Bexa

Omega
Hallå klocksnack, är Ny här på detta fina forum. har tittat runt lite under några dagar då jag samtidigt grubblat över klockor. Har kikat på Panerai samt Maurice Lacroix har gått till o från dessa märken, har väldigt svårt att bestämma mig och hoppas på att får lite tips o råd.
De Panerai jag kollat på är främst Pam00372 47mm samt lite lite på PAM00176/177 44mm
När det gäller Maurice Lacroix har jag varit inne på MasterPiece Squelette New Design och även Masterpiece Roue Carrée Seconde 43mm på båda. Gillar skelett klockor men av dessa klockor har jag fakitskt varit inne mest på Roue Carrée seconde, då den är så otroligt unik med sitt fyrkantiga kugghjul.
Självklart ska dessa klockor provas i högperson men hade tänkt försöka välja lite iförväg.
Är det någon som har en ML masterpiece roue carrée? ML verkar inte vara jätte mainstream och näst intill omöjligt att hitta en review på denna.
Panerai är tjusiga, frågan där är ju om man klarar av att bära den då den är rätt stor, tänker på 372an som är 47mm. Har sett en del bilder på folk med Betty spaghetty armar som bär Panerai, min wrist där klockor ska sitta ligget på ca 20cm/7,8 inches.

Vad har ni för vis rådgivning här på Klocksnack? :confused:

mp7228_ss001_000_5419c10f93_0.png
mp7158_ss001_900_e5ae315ee7_0.png
Pam00372_front.png
Pam176_Cat_Front_B_(liv).png
pam00177_front.png

 

Apansson

Torpare
Jag gillar ju ML-skelettet...riktigt ball. Panerai går dock alltid hem, om man är av den lite grövre sorten.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Andrahandsvärdet på ML är väl något att ta i beräkning. Om du inte kommer behålla klockan livet ut, vilket du antagligen inte kommer göra, så gör du en massiv förlust när du säljer ML...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Röstar också för Panerai. Eller, scouta fram en beggad panna och och beggad ML (bör kunna fås till sk vrakpris…) och köp båda. Har du väl hittat hit till KS så kommer du ändå ha båda förr eller senare så det är lika bra att klippa allt genast! :D
 

Bexa

Omega
Hm, ja Panerai är så läckert. ogillar begagnade saker:p
Det får nog bli Panerai, en 372 eller 176. tack för era åsikter! :)
 

Bexa

Omega
Hm nu är ju frågan.. Vilken Panerai, är mellan 372 och 562. Vad jag ser är det bara Nymans ur som säljer Panerai i Sverige och 562 har de inte från vad jag kan se på deras sida. Det skulle ju vara då om de kan plocka hem 562an.
Sedan kanske 372an(47mm) blir mer problematiskt än 562an(44mm) när man har skjorta på sig vilket jag mycket ofta har. Sedan är det också om man ska ha Stål eller titanium plexi eller sapphire glas.
372an har ju Plexiglas och är i Stål medans 562an hae Sapphire samt titanium.
Klurigt:confused:
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Säger som många andra, Panerai!
Kräver sin handled men det verkar inte vara något problem för dig. Finns massor med modeller att välja mellan och en hel del kunniga KS:are som är insatta i Panerai :)
 

sveol

Cartier
En 44 mm pam fungerar finfint till 19 cm handled. Inte så dressig kanske enligt mig, men sitter som en smäck till ett par jeans

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 

Bexa

Omega
Jo det är ca 19-20cm på handlen 23 om man har klocka ovanför knölen.:p
hursomhelst har jag funderat på att skaffa 560. 44mm blir nog kalas.
 

Bilagor

  • pam00560_front.png
    pam00560_front.png
    49.1 KB · Visningar: 61
Topp