• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Välja tre klockor till resan!

Vilka tre?

  • Zelos Mako Bronze

    Röster: 13 50.0%
  • Steinhart Oceans 1 Premium GMT

    Röster: 11 42.3%
  • Squale micro LE

    Röster: 15 57.7%
  • Citizen Promaster

    Röster: 11 42.3%
  • Seiko Mini Turtle

    Röster: 10 38.5%
  • Swatch Scuba Spray up

    Röster: 4 15.4%
  • Egenknåpad ebay-franken

    Röster: 0 0.0%

  • Totala väljare
    26
  • Enkät stängd .

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Jag tänkte ta med mig tre klockor på en kommande resa, och tänkte be om lite hjälp här för att välja vilka. Mina lite dyrare klockor får stanna hemma, hur mycket jag egentligen än vill ha med dem, eftersom vi kommer bo tämligen spartanskt och jag skulle bara vara paranoid hela tiden.

Vilka tre skulle du välja och varför? Gör en omröstning också, men skriv gärna ett svar.

IMG_20200118_140827.jpg
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Squale, Steinhart och Zelos. Squalen får du inte lämna hemma. Mest unik av dom alla, 1of50 och jag förmodar att det är en keeper. Kul med lite resehistoria på den att se tillbaka på om 30 år :).
Tänk sen på stöldrisken om du lämnar den hemma då alla vill ha den :D. Min hälsar så gott.
3UViudt.jpg
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Nöj dig med två. Skulle ta Steinhart GMTn och Zelosen. Med två kommer du inte behöva ställa någon klocka varje dag och du är rätt täckt för allt förutom finklädda events. Finns också en tanke att bara ta med en klocka, då skulle jag definitivt välja GMT’n.
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Nöj dig med två. Skulle ta Steinhart GMTn och Zelosen. Med två kommer du inte behöva ställa någon klocka varje dag och du är rätt täckt för allt förutom finklädda events. Finns också en tanke att bara ta med en klocka, då skulle jag definitivt välja GMT’n.
Du har i praktiken rätt, men jag kan inte vara borta i tre veckor och bara ha en klocka till förfogande! Jag byter klocka betydligt oftare än jag byter underkläder :nailbiting:
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Jag har själv tänkt att GMT:n är självklar, just för att ha koll på tidsskillnaden. Riktigt tight omröstning annars! Squalen tycks av någon outgrundlig anledning vara poppis med :D;)
 
Senast ändrad:

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Folket har talat!
Squale LE, Zelos Mako och så får jag själv välja Steinhart eller Citizen, och då väljer jag att få med mig den lite dressigare Steinharten som ju faktiskt har en GMT funktion som kommer komma väl till pass! På fredag bär det av!
 
Topp