• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Välkommen till klocksnack - lite bakgrund och varför

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Välkomna till Klocksnack!

Det har varit en helt fantastisk anstormning av nya användare och besökare redan från början, vilket är superkul!

Vi har också fått en del frågor om vilka vi är och varför vi startat upp forumet. Därför känner vi att en liten bakgrund och presentation kan vara på sin plats.

Vi som i dagsläget driver och modererar Klocksnack är Daviden, Denke och Spencer66. Vissa av er känner oss, vissa av er känner oss inte (ännu). Kort sagt är vi tre glada klockentusiaster som kände att det var dags för ett nytt, fräscht svenskspråkigt klockforum.

Hur gick det då till? Varför startade vi? Det hela är rätt enkelt, vi har alla hängt på olika klockforum (både svenska och utländska) under flera års tid och på sistone känt att det vore kul med något nytt. Ett entusiastdrivet forum med bra plattform och bra drag. Vår känsla var också att det var fler än oss som kände likadant. Vi hade dock ingen plan, det var egentligen inte ens något vi diskuterade överhuvudtaget. Men ibland smäller det liksom bara till...och något händer.

Förra söndagen fick jag (Denke) ett mess från Daviden där han kort skrev att han reggat en domän och som bäst höll på att tanka ner forumprogramvara. Frågan var enkel, ska vi starta ett forum?

Själv är jag helt impulsstyrd och säger hellre ja än nej...så mitt svar var lika kort Hell yeah! Vi kör!.
Sagt och gjort, vi riggade teknik och lite texter under söndagkvällen varefter Spencer kontaktades, han var på direkt. Under måndagen finjusterade vi en betaversion som testades av ett gäng klocktokar och på tisdagen sparkade vi upp dörren och sa Skepp O'hoj, välkommen in, öppet för alla! Planeringstiden var alltså minimal, ibland måste man helt enkelt köra på!

Så, vart står vi nu och vart är vi på väg? Har vi något mål eller någon vision?

Näe, inte egentligen. Klocksnack startades inte som en motreaktion mot något annat, Klocksnack startades FÖR något nytt! Vi är, liksom ni, klockentusiaster och Klocksnack blir vad vi gör det till. Vi har lagt en grund och nu är det upp till oss alla att föra det framåt. Vår viktigaste mål just nu är att alla ska känna sig välkomna och att alla som är här kan vara med och påverka åt vilket håll forumet rör sig. Självklart har vi lite idéer och tankar kring hur Klocksnack kan utvecklas och självklart tar vi gärna emot nya idéer från alla medlemmar.

Kortsiktigt är dock målet solklart, att tillsammans med er bygga ett grymt forum. Av entusiaster, för entusiaster!

Återigen, varmt välkomna!

Denke, Daviden & Spencer 66
 

Ricrob

Patek
Underbart! Ni går från klarhet till klarhet och nu är det solklart! Säger det högt ut en gång till; Snyggt jobbat och stort tack! (Enda problemet är att jag lovat frun att försöka minska lite på klocksurfandet.. Lär ju gå jävligt bra!)

//Ricrob
 

Hubbatix

Cartier
Riktigt bra jobbat, vilken skillnad det är att ha ett svenskt forum med vettig programvara. Hade ärligt talat tappat lite intresse och brukade mest slölurka utan att posta någonting. Men detta känns verkligen som en nytändning för mig!
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Måste skaffa en ny nalle med bättre batteritid , tapatalk äger mitt batteri just nu tack vare Klocksnack ;)

dy7eba4y.jpg


Sent from my iPhone 4s using Tapatalk
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är med glädje vi härmed presenterar Hans som ny moderator tillsammans med mig, Daviden och Spencer66.

Välkommen Hans!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Angermanagement skrev:
Kul med nytt forum, är något mer skojigt på G?

Japp! Vi kommer presentera fler tävlingar, en del andra nyheter kopplat till passarounden och har en lite större grej vi kommer presentera till helgen. :)

Ingen rast, ingen ro! Håll ögonen öppna!
 

Dubbes

Cartier
Cool! jag var där med min polare och tog en öl och käkade, Viste inte att PP spelade den kvällen. rena slumpen.
Men det var kul att träffas.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Jäkligt kul att läsa den här inledningstråden :) Hade varit kul och få en uppdatering och resumé på er succé! Så här i dagarna nu när KS en tre treåring! Jag vill samtidigt passa på och tacka för ett grymt forum som förgyller min vardag. Detta forum hade inte varit något utan alla eminenta medlemmar som delar sitt klockintresse så tack till er också!

Grattis!

Allt väl, allt gott
Xalle
 
Topp