• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vänligen förklara denna urtavla

Kropoth

Cartier
Jag är inte intresserad av att köpa klockan, men är väldigt intresserad av att förstå hur det är tänkt att man ska läsa urtavlan. Det ser ju ut som en GMT-visare, men siffrorna visar bara 13-24, och det förskjutet!
image_30898322_02_970x1182_0.jpg

Tommy Hilfiger 1791371
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag är inte intresserad av att köpa klockan, men är väldigt intresserad av att förstå hur det är tänkt att man ska läsa urtavlan. Det ser ju ut som en GMT-visare, men siffrorna visar bara 13-24, och det förskjutet!
image_30898322_02_970x1182_0.jpg

Tommy Hilfiger 1791371
Ingen gmt. Den riktiga änden av timvisaren visar AM och den andra visar PM. En fast visare och inte två mao.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Haha, det verkar stämma men vad har man för nytta av det?
Ja, jag gissar bara men ser ingen annan förklaring. De vill ha lite mer action på tavlan och vi vet alla hur svårt det är att addera/ subtrahera värdet 12 till klockslaget för att få det i ett annat format.
 
Topp