• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Väntan på SEIKO SRPA021 aka Turtle PADI

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg


Bakgrundsinfo
aaaascubaprofeb32011026.jpg

Det är inte riktigt alla som fattat hur poppis denna modell borde bli. SEIKO gjorde ju ett samarbete med Scubapro under sent 70-tal och tillverkade modellen ovan. De modellerna är nu väldigt eftertraktade, ovanliga och dyra.
(Länken på bilden ovan är hittepå, de såldes enbart på gummi).

Nya "Turtle PADI" är ju också en specialversion med kopplingar till dykning eftersom PADI (vilket många men kanske inte alla vet) är en organisation som tillhandahåller dykutbildningar och dykcertifikat. Lägg till att modellen har sunburst-tavla, ny chapter ring samt andra visare och annat vridringsinlägg så har vi en modell som avviker ganska mycket från SRP773.

Så, väntar du på en PADI Turtle?

image.jpeg
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Börjar känna en långnäsa som stirrar tillbaka mot mig i spegeln :) Var en av de första som svarade när det kunde ordnas köp från Basel. Men...sen när jag märkte hur många som anmälde sig tappade jag lite lusten i och med att det skulle bli en "dussinklocka" på forumet. Men eftersom jag ju inte umgås med en enda kotte från KS så spelar det ju egentligen inte ett jäkla dugg. Jaja, vad är väl en PADI i bassängen.
 

tissoter

Audemars
Börjar känna en långnäsa som stirrar tillbaka mot mig i spegeln :) Var en av de första som svarade när det kunde ordnas köp från Basel. Men...sen när jag märkte hur många som anmälde sig tappade jag lite lusten i och med att det skulle bli en "dussinklocka" på forumet. Men eftersom jag ju inte umgås med en enda kotte från KS så spelar det ju egentligen inte ett jäkla dugg. Jaja, vad är väl en PADI i bassängen.
Det känns som man tappat skon på slottets bal nu ;)
 

BoEtt

Rolex
Börjar känna en långnäsa som stirrar tillbaka mot mig i spegeln :) Var en av de första som svarade när det kunde ordnas köp från Basel. Men...sen när jag märkte hur många som anmälde sig tappade jag lite lusten i och med att det skulle bli en "dussinklocka" på forumet. Men eftersom jag ju inte umgås med en enda kotte från KS så spelar det ju egentligen inte ett jäkla dugg. Jaja, vad är väl en PADI i bassängen.
Looooser, har en badanka :chicken: du kan få.... sorry... ;):p
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Börjar känna en långnäsa som stirrar tillbaka mot mig i spegeln :) Var en av de första som svarade när det kunde ordnas köp från Basel. Men...sen när jag märkte hur många som anmälde sig tappade jag lite lusten i och med att det skulle bli en "dussinklocka" på forumet. Men eftersom jag ju inte umgås med en enda kotte från KS så spelar det ju egentligen inte ett jäkla dugg. Jaja, vad är väl en PADI i bassängen.
Jag tycker en del av charmen är att man i princip vet att det är en KS-medlem om personen har en PADI på sig i Sverige. :)
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
IG-profilen eriksstrickland (amerikan som verkar ha välfylld plånka och får tag på grymma gamla Seikos, typ 3180 i platina, hela tiden) fick en 6306 Scubapro idag. Han var lack på att den inte hade original Scubapro gummit.
Screenshot_20160415-223624.png
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Att kladda en logga på en befintlig hommage (och byta färger) är inte så imponerande, känns som Tärnan 2016. Det som gör Loggo-ur koola är att de tagits fram eller sålts av ett credigt verkligt företag/organisation, mao att det finns ett syfte.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Att kladda en logga på en befintlig hommage (och byta färger) är inte så imponerande, känns som Tärnan 2016. Det som gör Loggo-ur koola är att de tagits fram eller sålts av ett credigt verkligt företag/organisation, mao att det finns ett syfte.
Så en dykarklocka i samarbete med troligtvis världens största dykinstruktörorganisation i deras färger känns inte creddigt? Ooookej.
 

dnill

Cartier
2-Faktor
IG-profilen eriksstrickland (amerikan som verkar ha välfylld plånka och får tag på grymma gamla Seikos, typ 3180 i platina, hela tiden) fick en 6306 Scubapro idag. Han var lack på att den inte hade original Scubapro gummit.
Screenshot_20160415-223624.png
Helt sjukt fin. Jag bjöd emot på Yahoo.jp men släppte den till sist. Nu när man ser den in the wild får man ångest.. Den slutade på 201000 yen, lite mer än 15k.
Frågade säljaren om originalstrapet fanns, men icke. Kan se framför mig att det suttit fram till nu. Anyhow, här är annonsbilder.
x442025317_1.jpg
x442025317_3.jpg
x442025317_6.jpg

Mycket grymmare finare skick än detta finns nog inte!
/David
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp