• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Väntat helt i onödan.. suck!

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Måste få skriva av mig i jakt på sympati..

Lämnade in min Breitling efter en liten incident i halkan.
Skickades för kostnadsförslag för 4 veckor sedan och nu fick jag beskedet.
Repkostnad 10 400:-!!
Detta är ett försäkringsärende, så självrisken är allt jag får stå för.
MEN, frågan är ju om dom kommer att välja att skrota klockan?
Det är en Aerospace från 2006, så värdet är ju inte så högt, Max 15 000:-

Om dom nui skulle godkänna rep, var leveranstiden minst 10 veckor!! URK!

Lätt frustrerad nu.. :banghead::banghead::banghead:
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Kan tänka mig att dom räknar åldersavdrag och i visssa % och - självrisk osv kanske det kommer ner till ett gränsvärde vilket resulterar i att det faller över.
Jag gav inte 15' för den heller så dom utgår nog från mitt kvitto jag lämnade in.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tråkigt som faen och jag hoppas det löser sig, men jag undrar mer hur du lyckades med bedriften att paja klockan som du gjorde :nailbiting:
 

KalleKnuda

Cartier
Oj det var lite magstarkt! Fick du någon spec över vad som behövdes bytas ut? Alt. varför den blev så saftig?
 

john b

Rolex
trist. det kan bli dyra affarer nar quartzverk som sitter i premiumur pajar.
hoppas de lagar den. vid kontakt med försakringsbolaget ha de fragat efter ersattningsvarde eller nyanskaffningsvarde?
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Låt säga att de värderar den till 8´. Kan ett alternativ då vara att du får pengarna men även får behålla den trasiga klockan?
Då kan du själv avgöra om du vill lägga till de extra kulorna och reparera den.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
För att göra en lång historia kort.. Var ute och skulle ta in posten i snö och is, slår en praktvurpa av klass och drämmer i klockan i muren utanför huset, och rasar omkull. Blöt och jävlig reser jag mig upp och tänker nu har ju garanterat glaset gått åt hel--te, men pustar ut lättad att den bara är täckt av snö och slask.
Tar in posten och sätter mig lyckligt ovetande. Dagen senare när jag tänder displayen på kvällen märker jag en mörk halvmåne i displayen.
Enligt offerten ska dom byta ut delar som är skadade, total genomgån samt packningsbyte.
Detta ska kosta 10 400 ink moms. Sen rekomenderade dom att jag bytte tavla, då denna också tydligen hade spår av fukt.
Det kostade yttligare 1500:- samt en liten repa sen tidigare i glaset som dom tyckte ett glasbyte var på plats för 1300:-
Så totalt 13 200:- ink moms!
Tror absolut inte att dom hade godkänt den lösningen med 8000:- + min väl fungerande men lite skadade klocka i retur.. Men det hade ju varit en bra lösning för mig.. :)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Bifogar kosatnadsförsölaget jag fick:


Service och genomgång av urverket , demontering av alla mekanismer. rengöring. byte av slitna komponenter, hopmontering
oljning och justering av funktionerna och den dagliga gångavvikelsen.
Byte av alla packningar och kontroll av vattentätheten .
Inkl. ny tavla och glas Pris 13100:- inkl moms

Ca 10 v efter godkännande

Suck! Det värsta är sista raden...
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Tyvärr inte ännu. Skickade kostnadsförslaget till dem idag. Så dom återkommer väll inom någon dag. Dom ville ifs ha nypris på klockan också, och det hade inte carlssons ur just nu men skulle skicka det till mig imorgon.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Fasen vad trist. Lider med dig. Du kan få låna min 97:a om det blir för svårt :)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 

bya

Omega
ääh, va oflyt, tur försäkringen kickade in.
spräcker man displayen är man rökt, måste byta hela skiten vilket kostar fläsk!
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Nu har försäkringsbolaget givit klartecken till rep. Totala kostnade blev blygsamma 13 100:-!!
Så väntan fortsätter.. Prel färdigdatum satt till 12:e maj! SUCK!
 

POO

Panerai
Så 10400 var för bara service? Ett nytt verk ingick inte i det priset? Inte mycket annat heller? Feck vad det lät dyrt men de kanske passar på när försäkringsbolag ska stå för kalaset.
 
Topp