Laddar...
Erikson Urhandel

Väntelista Rolex

Diskussion i 'Diskussion' startad av JakobG, 29 april 2018.

Taggar:
  1. Bezelman

Bezelman Brons

Utan att kunna belägga det med egen erfa är detta precis den bild jag fått av AP. Läs tex tråden om verket som man slutade serva efter typ 25 år o sedan föreslog byte till nytt för en smärre summa. Även om jag tycker Rolex hysterin gått över alls gränser ser jag den som en betydligt bättre klocka än AP. Helt subjektivt.

KenKun gillar detta.
  2. VintageCollector

VintageCollector Tantal

Haha, ja det är en poäng. Låt oss se det som KS avlopp!

Minuten gillar detta.
  3. dräpdrulle

dräpdrulle Brons Friends Of KS

Allt snack om AP och dess hållbarhet...kikade i mitt flöde tidigare idag och såg detta, kan vara relevant.

DrDre och KenKun gillar detta.
  4. Swizz beat

Swizz beat Platina

Från:
    The Best Coast
    Det är bra att vi alla har olika preferenser, för egen del hade jag aldrig bytt en guld Daytona mot en 116500 :)
    Det hade också varit otänkbart att betala ”marknadspris” för en stål Daytona när man i sammanhanget för en blygsam något högre summa exempelvis får en guld Daytona på Oysterflex (något jag själv valde). En klocka du dessutom inte behöver stå på kölista i evighet hos AD för att få tag på :)

Richie och thewallin gillar detta.
  5. zippan

zippan Brons Friends Of KS

Smooooooth bezel.

bbits och Strindberg gillar detta.
  6. Zorin

Zorin Tantal

Vad är det som kan vara relevant då man inte får mer info än att den sönderpolerats i en ”nightmare workshop”?
    (En sönderpolerad AP i en tråd om väntelistor på Rolex känns ju spontant även lite OT)

Senast ändrad: 11 maj 2019
    Strindberg gillar detta.
  7. Zorin

Zorin Tantal

Håller med dig fullkomligt men alla har ju ett val vad de vill lägga pengarna på och vissa väljer en Daytona framför t ex AP. Visst det bidrar till ett högre marknadspris på Daytonan men det främjar ju bara de som föredrar AP i detta fallet då man kan hitta vettiga beggade AP modeller rätt långt under list då det i dagsläget inte är kanske samma hype som t ex beggade Daytonas.

Senast ändrad: 11 maj 2019
  8. Pete11

Pete11 Silver

Från:
    Stockholm
    Det som ändå är lite kul är att folk som har råd med både Patek, AP och andra dyra märken ändå uppskattar enkelheten och robustheten hos Rolex. Det betyder ändå något. Sen är de personerna kanske inte klocknördar på samma sätt som många här, men det är nog bra då många klocknördar är sådana jävla snobbar med en massa regler som man inte får bryta emot.

skyseeker gillar detta.
  9. Palenkovich

Palenkovich Platina Premium

Ändå lite skönt att hävda att klocknördar är de snobbiga men att Rolexköpare som (underförstått i din post) köper Rolex av andra anledningar än att de är genuina klocknördar är "mer ok" :D

Mforce gillar detta.
  10. strider

strider Tantal

Har fått detta från ''bergströms''
    avsändaren: [email protected]

Är det legit?

Hej,

Du får detta mail eftersom vi har dig uppskriven som intresserad av en Rolex modell.

Vi gör vårt yttersta för att försöka korta ner väntetiderna på de mest attraktiva modellerna och i arbetet med detta behöver vi be dig om lite kompletterande information.
    Om du fortfarande är intresserad så ber vi dig vänligen fylla i nedan uppgifter och skicka i retur till oss (läs noga genom förutsättningarna nedan innan du fyller i informationen).
    Vi ser fram emot ditt svar senast den 2019-05-15.

Förutsättningar
    Det finns möjlighet att stå som intresserad av en modell samt hos en butik åt gången.
    Vi vill peka på att det är en intresselista och inget kösystem som bygger på när du skrev upp dig.
    Detta innebär inte att vi öppnat upp intresse listorna för nya namn eller för 2019 års Baselnyheter.
    Våra butiker har ingen möjlighet att svara på några frågor angående denna process då det sköts centralt och därför inte kommer att kunna svara på mail samt telefonsamtal beträffande detta.
    Vi ber om er förståelse för att denna process är en del i vår strävan att kunna nå en bättre leveranssituation på de allra mest attraktiva modellerna.

Namn:
    Adress:
    Bostadsort:
    Telefonnummer:
    Mail:
    Önskad butik:
    Modell:

Tack för ditt svar samt förståelse.

Mvh Bergströms Ur

11. Mansory

Mansory Titan

Jag hade kontaktat Bergströms Ur och frågat.

DrDre och Svante7 gillar detta.
  12. Pete11

Pete11 Silver

Från:
    Stockholm
    Det finns olika sorters snobberi. Men ja. Rent habegär, subjektivt och måhända statustörstande känns inte som snobberi av någon anledning.

13. strider

strider Tantal

Tänkte om någon annan har fått liknande mail här....

14. Riley

Riley Tantal

Från:
    Utanför tullarna
    Ja fler har fått samma mail.
    "Intresselista" som ska skötas centralt av Rolex om jag förstått rätt.

strider gillar detta.
  15. joca

joca Platina Premium

Från:
    Stockholm
    Ja. Flera som fått samma ink jag. 100% legit.

16. joca

joca Platina Premium

Från:
    Stockholm
    Nej det är inte rolex som sköter intresselistan utan bergströms.

17. Riley

Riley Tantal

Från:
    Utanför tullarna
    Miss av mig, tack :)

18. filipkvist

filipkvist Plast

Från:
    Stockholm
    Lite nyfiken, någon som fått uppgifter på väntetid av 114060/116610 senaste tiden/månaderna? Läste 2,5 månader några sidor tillbaka i tråden, men utgår från att det är långt ifrån vad man får vänta idag då listpriset peak:ar globalt :)

19. KenKun

KenKun Platina

Det var jag! Mailade slutet av januari. Fick 114060 2.5 månad senare...

20. filipkvist

filipkvist Plast

Från:
    Stockholm
    Låter väldigt bra, och grattis till din klocka! Får man fråga hos vem? Förvirrande att listpriset peakar just nu, om man kan få köpa till retailpris med 2,5 mån väntetid o_O

21. Ontrackpiraten

Ontrackpiraten Silver

Från:
    Mölndal
    Inte man, men somliga. Du bör kanske vara stammis eller liknande.

filipkvist gillar detta.
  22. KenKun

KenKun Platina

Du får maila runt och kolla ;)

filipkvist gillar detta.
  23. KenKun

KenKun Platina

Aldrig handlat där tidigare

Åskviggen, filipkvist och Ontrackpiraten gillar detta.
  24. KenKun

KenKun Platina

Sen så blir man lite nyfiken på varför någon som har en Sub ute till försäljning frågar hur svårt det är att få tag på en ny ;)

humlegarden, bernoulli och M.B. gillar detta.
  25. filipkvist

filipkvist Plast

Från:
    Stockholm
    Började faktiskt spekulationen endast för att prissätta min sub :) Ger min datejust mer handledstid och det är ledsamt att låta en så fin sub samla damm ;)

26. kmg

kmg Guld

Från:
    Stockholm
    #sad

27. Wags

Wags Plast

Från:
    Göteborg
    Lyckades genom en kontakt få tag på en 11613LB genom AD, 1 månads väntetid. Är det ovanlig lång/kort tid för den modellen?

28. KenKun

KenKun Platina

Ingen vidare spring på TT Subs

filipkvist och Wags gillar detta.
  29. Jonas_

Jonas_ Tantal Premium

Men ändå lyser de (LB) med sin frånvaro i skylten hos AD. Man kan ju knappast knalla in och köpa en direkt och få med, eller?

Wags gillar detta.
  30. KenKun

KenKun Platina

Samma sak kan man säga om Air Kingen. Tycker du att det är spring på den?

Mollstedt