Laddar...
Erikson Urhandel

Väntelista Rolex

Diskussion i 'Diskussion' startad av JakobG, 29 april 2018.

Taggar:
  1. Isodor

Isodor Guld

Från:
    sthlm
    80 sidor senare. Vad kom ni fram till?

Jimpa, Riffraff, rdianat och 7 andra gillar detta.
  2. Torsten

Torsten Guld

Från:
    Orten
    Det är tydligen väntetid på Rolex.

Riffraff, JB_XII, Torulf och 23 andra gillar detta.
  3. Isodor

Isodor Guld

Från:
    sthlm
    Tack för summeringen!

Återkommer när tråden är uppe i 150 sidor och kollar status då.
    Trevlig helg!

Jimpa, Oliver, rdianat och 15 andra gillar detta.
  4. Mic1

Mic1 Tantal

:D:D:D

//Tråd låst

Simon.x och Npl gillar detta.
  5. Davvan

Davvan Pamela Gidley Premium

Från:
    Fettefleur......
    Att köra avbetalning är inte alltid av ondo! Om du nu har 110 brak i fickan när AD ringer om din nya Däjtåna.......kan du få bättre avkastning på din sedelbunt via placering??

KenKun och Magnusen gillar detta.
  6. Mic1

Mic1 Tantal

Är väl snarare en kommentar till fenomenet kring de som köper på avbetalning och inte redan har pengarna i fickan. Typ som att 19% av Sveriges befolkning lånar till semesterresan (Novus undersökning 2018)...
    Nu är vi dock väldigt OT. Hur var det nu, är det fortfarande väntetid på Rolex?

Davvan och Magnusen gillar detta.
  7. Zingo

Zingo Silver

De flesta köper klockor indirekt via lånade cash från bostadsköp, spenderar/investerar i klockor istället för att amortera av bostadslånet. :oldman:

Simon.x, B Wooster och Gäspande_Skorpan gillar detta.
  8. galácticon

galácticon Guld Premium

Sjukt OT nu men så kan du inte resonera. Att "spendera" istället för att amortera av bostadslånet kan ju isf appliceras på alla inköp, som inte är livsnödvändiga. Det innebär att ett par nya skor, en cashad resa, etc isf också kommer från "lånade cash" då de kunde använts till att amortera med. Till och med buffert- och fondspar faller ju in här. Så länge du inte är skuldfri är varenda spenderad krona en lånad krona, enligt ditt resonemang. Du måste lära dig att skilja på äpplen och päron. Vi är nog många ekonomer som säger emot dig just här. Nu ska jag inte vara OT mer :) Trevlig helg!

Träff, Hmmmm, hampusg och 7 andra gillar detta.
  9. Bonumm

Bonumm Tantal

Satte precis upp mig på en vanlig 116610LN på Krons idag. Ca två års väntetid på den. När jag ringde så var kön stängd, men lämnade in en Omega på service och efter lite snack så blev jag uppskriven. Sjukt att man knappt kommer in på kö för en sketen sub.

10. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Varför ska du ha en sketen sub då?

Mikaell och Milanoo gillar detta.
  11. KenKun

KenKun Platina

Nu kommer alla vilja serva sina klockor på Krons, i hopp om att få skriva upp sig på listan :)

rdianat, Bonumm och DB15 gillar detta.
  12. DB15

DB15 Brons Premium

Från:
    Stockholm
    Haha precis! Tur att min Longines ska snart in på service då!

13. Bonumm

Bonumm Tantal

För att ha en extra beater när jag är ute på äventyr.

14. Bonumm

Bonumm Tantal

Ha ha, de frågade lite efter köphistorik. Men jag har ju bara köpt en Omega PO där men påpekade att det blir ju lite moment 22 eftersom de inte har några intressanta Rolex att sälja över disk. Jag har ju varit tvungen att köpa mina senaste Rolex hos gråhandlare eller privatpersoner. Det kanske gick fram vad vet jag.

15. KenKun

KenKun Platina

Jag är förvånad över att de inte bad dig att köpa något annat märke, för att få köpa Rolex :)

16. DrDre

DrDre Guld

Kan det vara så att en ”riktig” kölista ser ut ungefär så, dvs två års väntetid?

Du har varit där och gett ett seriöst och intresserat intryck och därmed signalerat att du menar allvar. Butiker vill kanske inte ha milslånga listor bestående av folk som skjuter vilt och ringer och anmäler sig för alla klockor och till alla tänkbara butiker/listor. Folk som kanske inte ens är intresserade, utan bara tror sig kunna tjäna 50 tkr på att ringa och maila återförsäljare.

17. Bonumm

Bonumm Tantal

Fick lite utav det intrycket, speciellt efter att ha diskuterat lite kring kölistor.

DrDre gillar detta.
  18. Ninen79

Ninen79 Silver

Från:
    Stockholm
    Mitt ex flickvän berättade att ca hälften av dem dyra klockor köptes på avbetalning när dem hade 12 mån räntefritt.

Simon.x, Zed och Ontrackpiraten gillar detta.
  19. KenKun

KenKun Platina

Är det därför det tog slut? Cash is king liksom...

:)

Bas gillar detta.
  20. Ninen79

Ninen79 Silver

Från:
    Stockholm
    Var lite otydlig... hon jobbade i en klockbutik:)

KenKun gillar detta.
  21. Svante7

Svante7 Titan

Från:
    Vänersborg
    Haha ja vi kom lite OT. Sorry för det. Min polare är på Aruba nu. Jag har bett honom kolla väntlistor där. Dock är han en lat jävel som gillar grogg så risken finns att han inte kommer iväg. Men det vore intressant att veta.

22. Sideshow Bob

Sideshow Bob Tantal

Min morbror var där för nån vecka sedan, samma situation som övriga världen, sportrolex i stål fanns inget. Han frågade om pepsin, då hade säljaren bara skrattat och sagt ”hittar du så köp en till mig med” ;)

23. galácticon

galácticon Guld Premium

En polare var precis där och jag ringde därför Rolex AD ang en BLNR. Fick veta att det kunde jag glömma. Min polare köpte dock en rosé-Daytona och passade samtidigt på att lösa min BLNR. Så klockor finns det på ön, men vem som helst kan inte bara knalla in och köpa.

24. Zingo

Zingo Silver

Nja, övskrider lånade medel tillgångarna så har du negativt eget kapital, således lånade pengar. Om inte övriga tillgångar är mer värda. Tror det är hyfsat förankrat i den ekonomiska världen.

25. KenKun

KenKun Platina

Slit den med hälsan!

galácticon gillar detta.
  26. Henmell

Henmell Titan

Från:
    Höllviken
    Jag har provat ställa mig på kö via tele/mail men inte gått. Däremot ställde jag mig på kö till en Tudor bb58. Sen gick jag in i butik. Sa att jag stod i kö för Tudor modellen och frågade om jag kunde ställa mig på kö sub date också. Då gick det bra.

När jag läser tråden låter det som att det fungerar bättre om man besöker butik än kontakt via telefon och mail. Givetvis förstår jag att väger det tyngre om man handlat sedan tidigare samt olika beroende på modell.

galácticon gillar detta.
  27. galácticon

galácticon Guld Premium

Ett resonemang som funkar i företagsvärlden.

28. Mauritz

Mauritz Silver

Hur lång??:)

29. Svante7

Svante7 Titan

Från:
    Vänersborg
    Hehe jag fattar inte riktigt. Du ringde och dom sa att det inte fanns nån Batman. Men sen kunde din polare köpa en åt dig när han gick in?

30. Svante7

Svante7 Titan

Från:
    Vänersborg
    Det är en Batman jag letar efter :) men segt att det inte löste sig för dig.

Sideshow Bob gillar detta.
Mollstedt