• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Väntetid på beställning

För en tid sedan lade jag en beställning på en Certina klocka i en butik i Stockholm. Ungefärlig leveranstid skulle vara en vecka då dom inte hade klockan i butiken. Idag har det gått över en månad sedan jag beställde klockan. Under denna period har jag tappat lusten för klockan och är inte alls intresserad av att köpa den. När jag beställde den i butiken behövde jag inte lägga någon handpenning då dom antog att jag skulle ha den oavsett.
Som alla klocksnackare vet så hittar man ständigt nya dinkor man är intresserad av. Och under denna långa väntetid har mina ögon öppnats upp för andra klockor. Helt enkelt är jag inte längre intresserad av klockan, hur ska jag framföra detta till butiken i fråga? Är jag tvungen att köpa den?

Hoppas på svar! Tack!
 
Du behöver inte alls köpa den.
Håller med Gummo. Säg precis som det är, att du ångrat dig då du hunnit tröttna eftersom det tagit en månads längre tid att få den. Förmodligen kommer de att förstå varför du ångrat dig, det hade iallafall jag gjort ifall jag sålt en klocka och leveransen tagit mycket längre tid än vad köparen väntat sig...
 
Säg till rakt upp och ner att du ångrat dig. De kan inte tvinga dig att köpa, om du lagt handpenning kunde det väl hänt att den rök ifall det var avtalat så.


Tror jag inte behövde lägga någon handpenning då jag snackat med honom ett par gånger innan köp och att han gjorde det som en vänlig gest, därför känns det lite jobbigt att avböja köpet.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tror jag inte behövde lägga någon handpenning då jag snackat med honom ett par gånger innan köp och att han gjorde det som en vänlig gest, därför känns det lite jobbigt att avböja köpet.
Tvärt om för fan. Vet han vem du är så är det ju lättare att ringa och säga: "Hej, det är jag. Med tanke på att det tagit en månad att plocka hem klockan så är jag inte intresserad längre."

Det skiter väl han i. Det är ju knappast en osäljbar svindyr klocka du köpt. Har han dessutom inte ens fått klockan så kan han säkert avbeställa den om han ens har beställt den.
 
Tvärt om för fan. Vet han vem du är så är det ju lättare att ringa och säga: "Hej, det är jag. Med tanke på att det tagit en månad att plocka hem klockan så är jag inte intresserad längre."

Det skiter väl han i. Det är ju knappast en osäljbar svindyr klocka du köpt. Har han dessutom inte ens fått klockan så kan han säkert avbeställa den om han ens har beställt den.


Får ta och svänga förbi butiken då och se vad dom säger, tack för kommentaren!
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Såna där situationer är lite jobbiga, men samtidigt ska man inte köpa något man inte vill ha. Quick and painful - gå in och avbeställ.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Tror jag inte behövde lägga någon handpenning då jag snackat med honom ett par gånger innan köp och att han gjorde det som en vänlig gest, därför känns det lite jobbigt att avböja köpet.

En polare somnade i soffan och glömde hämta ut pizzan han beställt på sin favvokvarterspizzzeria. Han tyckte det var så pinigt att han gick omvägar runt och köpte äckelpizza några kvarter bort under 6månader. Sen var vi där tillsammans en kväll då tog de fram hans pizza ur frysen och frågade oroligt om han vart sjuk.
Certinasäljaren kanske inte är lika schysst som pizzabagarn men tror att han fattar:)
 
Topp