• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Väntetid på rolex sub?

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Vad fick du ge för den? Är med sugen på en 114060 och ska till Spanien i höst.

Ringde till Rob E och kötiden på en 114060 var ett år nu. När jag var inne för 1,5 månad sen var det 3 månader.

Är det kö på alla stål rollar? Sub, Gmt, exp1, exp2?

Kollat med Plus Watch, han får inte sälja mer nya klockor till Sverige i år...
I förrgår hade dom 114060, exp1, Exp2, 116613, nya DJ 41, smurfen och massa annat i skyltfönstret här i puerto banus. Är väl bara stål-daytona, 116610 och batman jag inte sett i skyltfönstren. 116500 fanns hos beg. handlare däremot

Så det är ju inte omöjligt att få tag i utan väntetid, är kvar tills fredag om någon behöver något
 

Ejnork

Cartier
Sett både 114060 och 116610 i skyltfönster i Nice nyligen.

Polaren plockade (oplanerat) ut en sprillans 116610 från AD i Barcelona för någon månad sen när han var där på semester.
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
I förrgår hade dom 114060, exp1, Exp2, 116613, nya DJ 41, smurfen och massa annat i skyltfönstret här i puerto banus. Är väl bara stål-daytona, 116610 och batman jag inte sett i skyltfönstren. 116500 fanns hos beg. handlare däremot

Så det är ju inte omöjligt att få tag i utan väntetid, är kvar tills fredag om någon behöver något

Sett både 114060 och 116610 i skyltfönster i Nice nyligen.

Polaren plockade (oplanerat) ut en sprillans 116610 från AD i Barcelona för någon månad sen när han var där på semester.

Lever uppenbarligen i fel land när det kommer till klockor...
 
Nej, jag har handlat direkt på show commerces hemsida och betalat med VISAkort :)

Visst blir det då ett tillägg på 2%? Hade de möjlighet att justera länken för dig eller gjorde du det hos AD i efterhand?
Har för övrigt försökt få kontakt med Show Commerce på Chrono24 men ej fått respons... hur gick du tillväga?:)
Tack på förhand.
 

AndyAnd

Cartier
Ja, precis. 2% tillägg för kortbetalning. Maila honom på
[email protected], det brukar fungera fint. Meddelandefunktionen på hans hemsida verkar inte fungera som den ska (en vän försökte komma i kontakt med honom häromveckan).

Jag har inte frågat om de kan göra det så jag vet inte tyvärr. Jag köpte en skruvmejselsats för 200kr på Clas Ohlson, sen dess har jag kortat alla mina klockor själv (med skruvad länk dvs). Betalt 500kr på Bergströms en gång för mycket, hutlöst pris utan verklighetsförankring...

Visst blir det då ett tillägg på 2%? Hade de möjlighet att justera länken för dig eller gjorde du det hos AD i efterhand?
Har för övrigt försökt få kontakt med Show Commerce på Chrono24 men ej fått respons... hur gick du tillväga?:)
Tack på förhand.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Vet inte om jag tror så mkt på väntetiderna. Satte upp mig på en Sub i augusti, Bergströms sade att det var lång väntetid etc men att det var först till kvarn.

Bergströms (Malmö) ringde igår och erbjöd en 116610LN. Långt ifrån den väntetid det talas om.

Jag känner ingen/har ingen speciell "relation" till Bergströms Ur.
 
Ja, precis. 2% tillägg för kortbetalning. Maila honom på
[email protected], det brukar fungera fint. Meddelandefunktionen på hans hemsida verkar inte fungera som den ska (en vän försökte komma i kontakt med honom häromveckan).

Jag har inte frågat om de kan göra det så jag vet inte tyvärr. Jag köpte en skruvmejselsats för 200kr på Clas Ohlson, sen dess har jag kortat alla mina klockor själv (med skruvad länk dvs). Betalt 500kr på Bergströms en gång för mycket, hutlöst pris utan verklighetsförankring...

Stort tack för responsen, uppskattas verkligen! Ok, det förklarar nog varför jag inte hört något från honom. Hmm... får överväga det alternativt, det krävs alltså ingen nämnvärd expertis för att kunna korta länken på egen hand? :D
Har även en sista fråga beträffande Show Commerce, har du verifierat att klockan är äkta hos en AD? Eller anser du det inte nödvändigt pga gott renommé/din egna förmåga att bedöma saken? Anledningen till att jag ställer den här frågan är att jag inte har någon tidigare erfarenheter av att köpa klockor i det här prissegmentet och är rädd för att låta snålheten bedra visheten...
 

AndyAnd

Cartier
Jag har köpt tre klockor från show commerce, en IWC Mark XVII, Rolex sub no-date (114060) och en speedmaster. Alla har kommit med fullstämplade cert från italienska AD:s inklusive allt. När jag skulle sälja IWC:N ville köparen ha ett äkthetsintyg så svaret är ja, på den klockan verifierade jag den hos Jarl Sandin. Jag gjorde det inte för de andra (varav speedmastern har jag kvar). Deras äkthet är dock otvivelaktig :) jag förstår din försiktighet om det är ditt första köp i prisklassen. I min värld är show commerce så reko man kan vara men det är ju alltid upp till var och en att göra sin egen bedömning. Be honom plocka fram den klocka du vill ha och ta ett billigt flyg ner till Italien och köp den på plats då? Hursom kommer det antagligen bli billigare än AD i Sverige.

Stort tack för responsen, uppskattas verkligen! Ok, det förklarar nog varför jag inte hört något från honom. Hmm... får överväga det alternativt, det krävs alltså ingen nämnvärd expertis för att kunna korta länken på egen hand? :D
Har även en sista fråga beträffande Show Commerce, har du verifierat att klockan är äkta hos en AD? Eller anser du det inte nödvändigt pga gott renommé/din egna förmåga att bedöma saken? Anledningen till att jag ställer den här frågan är att jag inte har någon tidigare erfarenheter av att köpa klockor i det här prissegmentet och är rädd för att låta snålheten bedra visheten...
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Stort tack för responsen, uppskattas verkligen! Ok, det förklarar nog varför jag inte hört något från honom. Hmm... får överväga det alternativt, det krävs alltså ingen nämnvärd expertis för att kunna korta länken på egen hand? :D
Har även en sista fråga beträffande Show Commerce, har du verifierat att klockan är äkta hos en AD? Eller anser du det inte nödvändigt pga gott renommé/din egna förmåga att bedöma saken? Anledningen till att jag ställer den här frågan är att jag inte har någon tidigare erfarenheter av att köpa klockor i det här prissegmentet och är rädd för att låta snålheten bedra visheten...

Har också köpt en 114060 av Showcommerce. Inga problem, snabb leverans men lite knölig dialog.
 

Sideshow Bob

Cartier
Är i Spanien just nu och ska in till AD här och hämta en 114060 imorgon ;)

Det blev en 114060 som fick följa med hem till Sverige:
IMG_0098.JPG


Kan varmt rekommendera AD i Alicante, Perre Querra 1887, väldigt proffsiga, snabba svar på mail och väldigt trevligt bemötande från butikschefen Rafael
 
Hej!
Jag var i HK i helgen såg inga Sub eller andra sport Rolex i skyltfönsterna.
Mest skyltade dom med riktigt dyra i guld och diamanter.
Jag skulle inte köpa någon för jag har redan en 114060.
Men jag gick in i två stora Rolex butiker och frågade om dom en hade stål sub.
Svaret jag fick i båda "No sorry they are to popular" jag frågade också om man kan beställa,
Nej det gick inte. För övrigt i vissa områden ligger det en Rolex butik i varje gathörn. :)
Må gott Anders

:rolex::omega::panerai:
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Hej!
Jag var i HK i helgen såg inga Sub eller andra sport Rolex i skyltfönsterna.
Mest skyltade dom med riktigt dyra i guld och diamanter.
Jag skulle inte köpa någon för jag har redan en 114060.
Men jag gick in i två stora Rolex butiker och frågade om dom en hade stål sub.
Svaret jag fick i båda "No sorry they are to popular" jag frågade också om man kan beställa,
Nej det gick inte. För övrigt i vissa områden ligger det en Rolex butik i varje gathörn. :)
Må gott Anders

:rolex::omega::panerai:
Precis hemkommen från Kuala Lumpur och det var samma sak där, inte en stålsub fanns att tillgå.
Fan vad smarta Rolex är som får konsumenterna att känna sig välsignade om dom lyckas få tag på en ny stålsub :)
 
Topp