• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värd renovering?

Andsan

Rolex
Nu var det klart efter olika turer hit och dit.
Nu har han fått ett prisförslag för renovering, 15 tusen :(.
Tydligen var en del trasigt och ny delar måste tillverkas, vad vet jag inte, och många delar måste letas upp i Europa.
Det skulle ta flera månader att få klockan i ordning. Det är tydligen en urmakare i Vadstena som skall fixa till den.
Innan var den hos en urmakare i Skövde men denne gick bet på uppgiften.
Denna modell är tydligen mkt ovanlig och urmakaren hade nämnt för ägaren att den kunde vara värd runt 40 tusen.

Vad tror ni, är det skäligt belopp? Nu vet jag inte vad som är trasigt men jag tycker det låter dyrt.
Bifogar bild.



/Anders
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Nu var det klart efter olika turer hit och dit.
Nu har han fått ett prisförslag för renovering, 15 tusen :(.
Tydligen var en del trasigt och ny delar måste tillverkas, vad vet jag inte, och många delar måste letas upp i Europa.
Det skulle ta flera månader att få klockan i ordning. Det är tydligen en urmakare i Vadstena som skall fixa till den.
Innan var den hos en urmakare i Skövde men denne gick bet på uppgiften.
Denna modell är tydligen mkt ovanlig och urmakaren hade nämnt för ägaren att den kunde vara värd runt 40 tusen.

Vad tror ni, är det skäligt belopp? Nu vet jag inte vad som är trasigt men jag tycker det låter dyrt.
Bifogar bild.



/Anders


well, om snubbe hittat en klocka i garderoben som med lagning för 15k kan vara värd 40k tycker inte jag det låter speciellt dyrt...snarare ganska "billigt". sen om servicen är dyr eller inte kan vi nog inte svara på, det beror ju på vad som måste lagas.
 
Topp