• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värde för pengarna?

Buckshot

Panerai
Jag lånar titeln från ett annat forum.
Frågan är vilket märke som ger mest kvalite för pengarna? Inte status eller mest likes på KS utan hållbarhet, går längst utan problem, svårast att göra kantstött, mm.
Ja det kan vara svårt att dra alla klockor från en tillverkare över en kam, men vi kan ju säga dykare.
Uppdelat på; 1:Budgetval. säg upp till 3000kr. 2: Medelklass, upp till 10000kr 3: Priset spelar ingen roll.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Ett bra val om man gillar äldre klockor är en Certina DS! Du kan hitta en bra vintage DS för runt 1000kr. Jo, jag vet att det är vintage, men dom håller
en mycket bra kvalité och ger alltid ett gediget intryck.:)
 
Som alt 3. så säger jag som alltid, en vanlig sportrolex är det helt klart bästa alternativet, grym kvalle, premiummärke, relativt låga service , och grymt andrahandsvärde och ikonisk design...
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Jag lånar titeln från ett annat forum.
Frågan är vilket märke som ger mest kvalite för pengarna? Inte status eller mest likes på KS utan hållbarhet, går längst utan problem, svårast att göra kantstött, mm.
Ja det kan vara svårt att dra alla klockor från en tillverkare över en kam, men vi kan ju säga dykare.
Uppdelat på; 1:Budgetval. säg upp till 3000kr. 2: Medelklass, upp till 10000kr 3: Priset spelar ingen roll.
1= G-Shock
2= G-Shock
3= Citizen Chronomaster (ok blir förmodligen kantstött, men vad blir inte det över 10k)

Edit. Just ja,det gällde ju dykare. Nåja, Citizen kan ju byta plats mot någon lämplig quartz dykare.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Om det ska vara nytt

1. Orient M-force
2. Glycine Incursore, Orient Sat Diver, Longines Hydroconquest m.fl
3. Grand Seiko eller Rolex

Kommer förmodligen ändra mitt svar på 3 den dagen jag köper en Royal Orient ;)
 

sveol

Cartier
1.skx eller beggad sumo
2. Shogun. Titan orepbar är mums.
3. Ersättaren till sbdx001. Orepbar ss ☺
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag har har själv inte varit klockintresserad i väldigt många år, det eskalerade rätt fort upp till omega och rolex. Skulle sparat rätt mycket pengar om jag köpt "rätt" från början, men kan leka ändå ;)

1. Seiko eller Vostok amphibia
2. Glycine/Hamilton/seiko
3. Sport Rolle (tätt följd av omega med 8400/8500-verk)
 

azcii

Patek
2-Faktor
Oris är väl rätt mycket pang för pengarna, har aldrig haft en själv men bara hört bra saker om de.
 
Topp