• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värde på en begagnad Tissot T-Tempo?

EndZone

Breitling
Jag har en längre tid funderat på att sälja en av mina klockor som nu bara tar plats i klocklådan och får alldeles för lite tid på armen. Den är för fin för att bara låta ligga, så jag planerar därför att mot en summa pengar överlåta den till en ny ägare. Men till vilken summa?

Det gäller en Tissot T-Tempo, svart urtavla. Mekaniskt urverk. Inköpt 2011 om jag inte minns helt fel. Klockan var en tid min dagliga beater på jobbet (kontorsnisse) och armbandet har förstås en hel del repor. Dock inget som inte går att polera bort.

Vad är bästa sättet för att hitta rätt försäljningspris? Jag testar här på forumet och hoppas på lite tips!

Stort tack på förhand!
 

EndZone

Breitling
Då ska vi se här. Modellen heter T060.407.11.051.00 och köptes in för drygt 6000:- ( om jag minns rätt var det 6500:- ) 2011. Bilder finns i ett album här: http://imgur.com/a/LyTUk#0

Min slutliga fundering förutom realistisk prisbild är vart man bäst säljer en klocka som denna? Har bara sålt billiga kvartsur på Blocket och Tradera tidigare. Jag vet att det här inte är en lyxklocka på något vis, men ändå ett snäpp högre än en enkel Casio. Just därför känner jag mig lite osäker på vart jag får bäst träff så att säga.
 

Jonte73

Audemars
Släng upp den på blocket för 3000 kr
Jag skulle inte ge mer är 2500 kr för den men det är ju jag det.

Länken ser rätt trist ut och drar ned priset en del.
Men en schysst klocka iaf.
 

Jonte73

Audemars
Tack Jonte, så Blocket funkar alltså? Då tar jag mig en funderare till och lägger eventuellt ut den inom kort.
Jodå det funkar med lite tålamod, men räkna med stenhård prutning surr och div experter.

Dra upp ditt postcount hör med lite schyssta inlägg, frågor och funderingar så kan du snart lägga ut den här istället.

Upplever det som både tryggare och snabbare att sälja härinne.
 

EndZone

Breitling
Jo det är nästan något sådant man skulle hoppas på, att sälja den bland likasinnade så att säga. Har sålt lite billigare klockor på Blocket som sagt, och det är som du säger ett evigt prutande och en massa experter hit och dit. Var förr om åren lite mer aktiv i klockvärlden, men hamnade på efterkälken p.g.a andra prioriteringar i livet. Ska försöka bli lite aktiv här. Trevligt forum!
 

Jonte73

Audemars
Jo det är nästan något sådant man skulle hoppas på, att sälja den bland likasinnade så att säga. Har sålt lite billigare klockor på Blocket som sagt, och det är som du säger ett evigt prutande och en massa experter hit och dit. Var förr om åren lite mer aktiv i klockvärlden, men hamnade på efterkälken p.g.a andra prioriteringar i livet. Ska försöka bli lite aktiv här. Trevligt forum!
Välkommen hit.
 
Topp