• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värde på en omega constellation my choice 2006

vonhall

Rolex
En väns sambo har fått en omega constellation my choice 2006 i arv. Eftersom hennes intresse för klockor är noll så funderar hon på att sälja den. Då mina kunskaper är obefintliga vad gäller kvinnliga klockor så hoppas jag att det finns någon här som har bättre koll!
(Lånad bild)

Sökte på Blocket och där fanns en vad jag tror likadan för 32 000kr. Tycker dock att det känns en aning högt!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
En väns sambo har fått en omega constellation my choice 2006 i arv. Eftersom hennes intresse för klockor är noll så funderar hon på att sälja den. Då mina kunskaper är obefintliga vad gäller kvinnliga klockor så hoppas jag att det finns någon här som har bättre koll!
(Lånad bild)

Sökte på Blocket och där fanns en vad jag tror likadan för 32 000kr. Tycker dock att det känns en aning högt!

Tyvärr även om klockan är kul så är nog tom 10 för mycket. Damur har tråkigt nog nästan inget andrahandsvärde. Trots allt så får du en dam DJ guld på president för typ 40 om den är från 80-90-talet.
 

vonhall

Rolex
Tack för svaret! Misstänkte nästan att svaret skulle bli så! Tycker ändå att det är synd då klockan ändå är ganska snygg.
 

J.G.L

Omega
Googlade runt lite och priset på blocket är nog i överkant som du säger men det verkar finnas en del från -02 till -09 som varierar mellan 9kkr och 16kkr.
 

JAH42

Friends of KS
Köpte stålvarianten med full set (både klockans och diamanternas certifikat) med pärlemortavlan för 8k för tre år sedan.
Som spencer66 skriver, ett jäkla pristapp...
 

JohnDoe

Rolex
Ja det verkar som TT inte är så populärt bland tjejerna. TT damrollarna går ruggigt billigt.
 

Brogren

Cartier
Synd att sälja arvegods som man kanske uppskattar senare i livet. Ännu mer synd om den inte är värd jättestora summor.
 

vonhall

Rolex
Försökte förklara det för henne! Men troligtvis så säljer hon klockan och köper en Mulberryväska i stället :confused:
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja det verkar som TT inte är så populärt bland tjejerna. TT damrollarna går ruggigt billigt.
Vad är ruggigt billigt? Har försökt hitta en sådan men tycker de är dyra...
En väns sambo har fått en omega constellation my choice 2006 i arv. Eftersom hennes intresse för klockor är noll så funderar hon på att sälja den. Då mina kunskaper är obefintliga vad gäller kvinnliga klockor så hoppas jag att det finns någon här som har bättre koll!
(Lånad bild)

Sökte på Blocket och där fanns en vad jag tror likadan för 32 000kr. Tycker dock att det känns en aning högt!
Man ska inte blanda in äldre fula varianter här men säger att den på blocket är för dyr. En bra dag är det nog ca halva det priset som gäller. Om den är i fint skick med pärlemotavlan.
 

JohnDoe

Rolex
Ser ofta dam rolex i TT med jubileelänk från 70-80 talet runt 10-12k på auktioner. Gäller även herrmodellerna som ofta ligger runt 18-20 i slutpris. Är den i stål med vitguldsring åker priset upp 5-10 tkr
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ser ofta dam rolex i TT med jubileelänk från 70-80 talet runt 10-12k på auktioner. Gäller även herrmodellerna som ofta ligger runt 18-20 i slutpris. Är den i stål med vitguldsring åker priset upp 5-10 tkr
Ok, kan ha haft otur men har inte sett några i ok skick för de pengarna på sistone.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
15 000 kr i skrivande stund.

223849823_ec91c1bf-d621-45c6-90e9-ff3b8adbc8bc.jpg

http://www.tradera.com/item/190611/...ntkrans-armbandsur-guld-stal-helstav-ar-2005-
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Tvek på det slutpriset senare.
Känns som hela klockvärlden har gått och blivit bananas med priserna at the moment.
Tror nog jag börjar investera i tulipaner istället!
 
Topp