• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värde på sliten deepsea?

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
För 75k kan du hitta ett fint exemplar utan större problem. Vad den där borde vara värd... jag drar till med 60?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Ding i bandhorn går nog inte att polera bort, det ser ut att vara djupt. Kanske kan Rolex lägga i nytt material och laga, men vet inte hur Rolex resonerar om det. Skall glaset sedan bytas, kan en service samtidigt vara en bra ide, där även pärlan byts. Tänk på att det nog kommer att kosta dig minst mellan 7-10 tusen och göra allt om du vill ha den i toppskick.
Enligt texten verkar certifikatet inte heller finnas, vilket också påverkar värdet negativt.
Vad den kan vara värd, ja säg det. Kolla på C24 och jämför lite olika exemplar där, på så sätt ser du vad du får för pengarna hos andra säljare av begagnade ur.
 
Perfekt ju, slipper man vara orolig att man sätter en fet repa.
55k sålde jag min för 4-5 år sedan, och då var den nästan lika sliten, och fullset.

Skulle inte förvåna mig om det är min gamla, ålder verkar stämma rätt så bra.

Go figure.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Det trista med auktionshusen är att säljaren kunnat lagt upp den på Blocket etc och fått 50.000:- eller mer och betydligt fler spekulanter.
För visst får säljaren också betala en avgift?
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Älskar ärligheten! Synd att den är så pass ny att historian om skadorna snarare är champagnesprut än oljeplattform/djuphavsexpeditioner :meh:

Den som vill ha nyskick kanske kan slipa ner och polera caset till ett i 16660 size :D

Edit: Kolla hur uttänjda bandstiften är haha!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Älskar ärligheten! Synd att den är så pass ny att historian om skadorna snarare är champagnesprut än oljeplattform/djuphavsexpeditioner :meh:

Den som vill ha nyskick kanske kan slipa ner och polera caset till ett i 16660 size :D
Inget fel på Dompa-dings! :cigar: Men nej allvarligt, håller med om att det är värt extra om den varit på en oljeplattform eller dylikt och faktiskt brukats.
Edit efter din edit: Ser inget speciellt med bandstiften?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Älskar ärligheten! Synd att den är så pass ny att historian om skadorna snarare är champagnesprut än oljeplattform/djuphavsexpeditioner :meh:

Den som vill ha nyskick kanske kan slipa ner och polera caset till ett i 16660 size :D

Edit: Kolla hur uttänjda bandstiften är haha!

Hur ser du bandstiften?
 
  • Like
Reactions: JLW

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Inte är det sel ändlänkarna som är nöjda i alla fall, se hur passformen är mot boetten!

De är tillverkade så.
Rolex-Deepsea-d-blue.jpeg


Det vet till och med jag som inte kan ett skit om Rolex :)
 

hedbrg

Panerai
Hade väl kunna tänka mig den för aktuellt pris, men med autkionshets så lär den sticka till orimliga nivåer
 
Topp