• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Värdefrakt utomlands (Danmark)

fredrikb

Silver
Hej,

Skall skicka en klocka till Danmark (värde ca 30.000 kr) och undrar vad som är bästa alternativet för försäkrad frakt (utan att det kostar skjortan).

Tips och idéer?

Hälsn,
Fredrik

Finns en tråd om detta redan. Sök. :)

Kontentan är att det kostar runt 1500 kr att skicka med expressbud. Posten funkar inte. De har bara REK till Danmark, försäkrat upp till 10k.

Tack för svar. Sökte faktiskt men hittade mycket lite, möjligen att jag använde fel sökord.

DHL alltså, ska kolla det.

Fick nej från DHL (går inte att boka med försäkring utan företagskundnr), och FedEx försäkrar inte klockor med mer än upp till 1000 USD.

Andra förslag?

Sverige är så långt efter...den som öppnar ett företag som erbjuder oss att frakta våra vackra ur inom EU kommer bli ekonomiskt oberoende :D

Jag tror inte det skulle bära upp ett företag som ägnar sig åt transporter av klockor
Sa jag enbart klockor ?, givetvis alla som vill skicka ngt med ett värde över 10K till en vettig peng inom EU :), köp en mercedes sprinter anställ en snubbe som kör skiten du lägger allt ansvar på honom för bara han har nycklar till skåpet. Problem solved ;)

Sa jag enbart klockor ?, givetvis alla som vill skicka ngt med ett värde över 10K till en vettig peng inom EU :), köp en mercedes sprinter anställ en snubbe som kör skiten du lägger allt ansvar på honom för bara han har nycklar till skåpet. Problem solved ;)

Du skrev ur,,,,,
"Sverige är så långt efter...den som öppnar ett företag som erbjuder oss att frakta våra vackra ur inom EU kommer bli ekonomiskt oberoende"

Och oavsett så är det ej lönt som liten egenåkare.

Har för mig att schenker precis börjat med att skicka paket även till Danmark nu. Hur det är med försäkring vet jag inte men kan vara värt att kolla upp.

Sent from my iPad using Tapatalk

Tillbaka
Topp