• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värdeminskning Rolex

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Har spanat in en ny 116610LV.

Känner på mig att den kommer att vara med mig ca 1-2 år innan jag blir sugen på annat.
Så min fråga är, hur mycket kommer den att tappa i värde? Är den lättsåld senare?
Kommer att använda den dagligen, men brukar ta hand om mina saker väl.
Hittar inga bra beg. objekt förutom i Turkiet, Hong kong mm. och litar inte riktigt på dessa då jag vill vara 100% på att jag får äkta vara och i bra skick.
Kanske ni kan tipsa mig om objekt eller någon här kanske har en till salu.
Vad är smartast att göra?
Tack på förhand. Henrik.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Värdeminskningen beror ju självklart på vad du betalar för den och hur sliten du kommer göra den. Det är ju lätt att kolla upp vad de ligger på begagnat nu. Tror inte den kommer sjunka i pris mot nuläget.
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
På Nymas ligger dem på 68900:- och det är väl det jag måste betala för att köpa i Sverige från en butik?
 

jabla

Sarlacc
Köp en begagnad, borde gå att hitta ett fint ex för 55k och den kommer nog inte att sjunka speciellt många tusenlappar under den tid du tänkt ha den.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Har två 16610lv här nere i Holland hos en handlare, inte samma kulör men kanske ett alternativ? Runt 39' svenska,
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Visst kommer den att sjunka i pris, att påstå något annat är att ha övertro på andrahandsmarknaden.
Rolex är väl det märke som håller sig bäst i värde, men det finns oftast många begagnade Rolex till salu vilket givetvis påverkar marknadspriserna.
Min uppfattning är att priserna inte håller sig lika väl längre, jämfört med tidigare.
Jag tror att det till stor del beror på att världen krymper och att fler och fler jämför och handlar via internet från t ex Italien.
Och även om vissa köpare inte riktigt vågar eller vill handla från en internethandlare baserad i Italien eller annant land, kan du lita på att de kommer att jämföra priset på din begagnade klocka med sådana handlare i alla fall (fan vad jag låter skeptisk här, men så är det allt oftare...sorry för det!)!

Så, vad är då mitt tips...; Köp en klocka som du verkligen tycker om...bry dig inte så mycket om andrahandsvärdet!:)
HUr som helst, lycka till!:)
 
Topp