• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Värdera gammal IWC klocka

Vet någon vad denna klocka kan vara värd på ett ungefär?
Väger ca 70 gram. Klockan är fullt fungerande. Vet ej ålder.
Har tyvärr dålig mobilkamera så kan inte zooma in på alla markeringar.

På framsidan står det:
International Watch Co
Schaffhausen
Swiss

På baksidan:
18k
0,750

1252560
[149]

Kl1.jpg
Kl2.jpg

Om du öppnar baklocket på innerboetten och fotar verket kommer du få veta både ålder och pris i runda slantar.

Om du öppnar baklocket på innerboetten och fotar verket kommer du få veta både ålder och pris i runda slantar.
Hej igen!

Klockan har legat bortglömd i en byrålåda några år men nu har jag fotat själva urverket. Klockan är i övrigt i väldigt fint skick, fullt fungerande utan repor och verkar vara i stort sett oanvänd.

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    629.7 KB · Visningar: 6
  • 2.jpg
    2.jpg
    581.8 KB · Visningar: 5
Hej igen!

Klockan har legat bortglömd i en byrålåda några år men nu har jag fotat själva urverket. Klockan är i övrigt i väldigt fint skick, fullt fungerande utan repor och verkar vara i stort sett oanvänd.

Du lär snart få bättre svar men jag kan våga mig på en GISSNING. Skulle säga att den är tillverkad i mitten av 1900-talet och att klockan i sig kanske ligger runt 20’-25’ för en entusiast. Men låt oss avvakta alla kunniga så ser vi hur nära sanningen där var.

Finns det några stämplar på kedjan?

Du lär snart få bättre svar men jag kan våga mig på en GISSNING. Skulle säga att den är tillverkad i mitten av 1900-talet och att klockan i sig kanske ligger runt 20’-25’ för en entusiast. Men låt oss avvakta alla kunniga så ser vi hur nära sanningen där var.

Jag skulle tro att 10k vore rätt svårt att få om inte kedjan är i 18k också och väger en bit.

Jag skulle tro att 10k vore rätt svårt att få om inte kedjan är i 18k också och väger en bit.

Klockan är tillverkad 1950-55 enligt serienumret, kollade nyss upp via Google.
Kedjan har stämpel 18k och väger ca 13 gram.

Tillbaka
Topp