• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Värdering Aquaracer

Isak

Basic
Hej, köpte en Aquaracer 500m quartz WAJ1110 (från 2010 enligt säljaren) på "öppet köp" som visade sig inte ha ett ifyllt äkthets/garantikort och boett och ringen är betydligt repigare än jag tänkt mig. Vad kan denna tänkas vara värd om den går som den ska och felfri i övrigt? Noterade även att det står "Made in Thailand" på en lapp under boxen som verkar lite oklart om det ska vara så när jag googlar på det. Någon som vet?

Tack!

Med Vänliga Hälsningar

Bilagor

• IMG_1387.JPG
    IMG_1387.JPG
    140.1 KB · Visningar: 284
  • IMG_1410.JPG
    IMG_1410.JPG
    98.3 KB · Visningar: 263
  • IMG_1411.JPG
    IMG_1411.JPG
    88.4 KB · Visningar: 262
  • IMG_1412.JPG
    IMG_1412.JPG
    110.2 KB · Visningar: 260
  • IMG_1413.JPG
    IMG_1413.JPG
    70.4 KB · Visningar: 258
  • IMG_1414.JPG
    IMG_1414.JPG
    39.5 KB · Visningar: 255
  • IMG_1415.JPG
    IMG_1415.JPG
    102.5 KB · Visningar: 257
  • IMG_1416.JPG
    IMG_1416.JPG
    119.3 KB · Visningar: 258
  • IMG_1417.JPG
    IMG_1417.JPG
    112.1 KB · Visningar: 257
  • IMG_1418.JPG
    IMG_1418.JPG
    140.5 KB · Visningar: 258
Jag är ingen TAG-kännare men den där känns fake och då tänker jag inte bara på boxen. Själva uret ser helt enkelt billigt och ”fel” ut.

Tackar för svaret.

Är kanske bäst att returnera den... Någon mer som kan säga om det ser ut att vara en kopia? Snabbt svar uppskattas då det är med Blocketpaket och bara 24tim ångerrätt.

Tack.

Med Vänliga Hälsningar

Ifall du har möjligheten att returnera gör det tycker jag!
Bezeln känns fel och det hela känns inte rätt!

Rätta mig även ifall jag har fel men är det verkligen så att datumrutan hamnar på vänstersidan av urtavlan? Ligger väl på höger sida när det kommer till aquaracers

Jag har ägt en sådan för ett antal år sedan och jag ser inga fel på bilderna. Jag har sett lite äldre TAG boxar som haft den typ av märkning som du beskriver. Jag går dock inte i god för att den är äkta men ser inget som tyder på fake. Är allt ok är ett rimligt pris runt 5-6k. Det är en trevlig klocka. Vad har du betalt?

Bildgoogla på WAJ1110, alla detaljer stämmer så sett. Det jag reagerar mot är att finishen inte ser rätt ut, som dom har haft en billigare stållegering som är mindre motståndskraftig mot repor. Men jag kan ha fel, man skulle behöva bättre bilder. Även om den är äkta så skulle jag ändå vilja ha ett ex i bättre skick, beror väl iofs på priset också.

Tillbaka
Topp