• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Värdering av min Monster!

DB15

Silver
Pledge Member
Funderar på att sälja denna :) så behöver hjälp av Japan proffsen!

Vad kan den vara värd? Vad jag kan förstå är det en Gen 2 monster, skicket är väldigt bra enligt med få tuna hairlines samt 1 mindre dinga vid kl 3 på sidan, även länken är i fint skick (men med fler hairlines).

Klockan tickar, uppdragsfunktionen drar upp och gångreserven håller ungefär 30 timmar.

Det ända minuset är att den går för fort, kan vara lätt fix en vän trodde att den kanske behövdes avmagnetiseras samt att den har smuts vid svåråtkomliga platser tex vid vridningen.

inga tillbehör eller extra länkar men skulle uppskatta att den passar upp till 18cm-18.5cm då den sitter löst på min 17.5 handled med tightaste microjustering behöver mao ta bort minst 1 länk kanske 2
1172331F-3DB6-4D5F-AC42-9A043B89E204.jpeg

Kallar du det där bra skick i en annons kommer du nog få många: 🤣

Länken ser ju ut som om den gått i en cementblandare...

Kallar du det där bra skick i en annons kommer du nog få många: 🤣

Länken ser ju ut som om den gått i en cementblandare...
Ja ja, nu va inte det frågan men kan väl ändra på det :) den är i bra skick på det sättet att det inte finns några dings lr Stretch. Visst hairlines finns. Skulle den ha gått i en cementblandare så hade den nog mått ännu värre ;)

Jag skulle inte heller beskriva skicket på klockan som fint. Snarare väl använd bruksklocka. Tar man dessutom servicebehovet i beaktande så drar det så klart ned värdet ytterligare. Tyvärr tror jag det blir svårt att få mycket mer än en tusenlapp för den såvida inte du kan lura på någon mindre vetande person att köpa den, men det är ju inget trevligt sätt att göra affärer på tycker jag iaf.

Jag skulle inte heller beskriva skicket på klockan som fint. Snarare väl använd bruksklocka. Tar man dessutom servicebehovet i beaktande så drar det så klart ned värdet ytterligare. Tyvärr tror jag det blir svårt att få mycket mer än en tusenlapp för den såvida inte du kan lura på någon mindre vetande person att köpa den, men det är ju inget trevligt sätt att göra affärer på tycker jag iaf.
Tack för ditt svar! Det kändes ärligt och välskrivet :D Skulle aldrig lura någon och det är inte min intention. Ville bara ha ett ärligt svar, får väl bättre på mina beskrivningar helt enkelt.

Min tanke:
Jag tror du ev tjänar på att byta ut urverket beroende på vad det kostar (eller ett nh35 om det funkar peta i). Gen 2 i bra fungerande skick är ju värd kring 3k för rätt köpare. Länk är förvisso sliten men går ju borsta upp. Tror inte det påverkar extremt.

Annars nog kring en tusing om du säljer den som den är.

Funderar på att sälja denna :) så behöver hjälp av Japan proffsen!

Vad kan den vara värd? Vad jag kan förstå är det en Gen 2 monster, skicket är väldigt bra enligt med få tuna hairlines samt 1 mindre dinga vid kl 3 på sidan, även länken är i fint skick (men med fler hairlines).

Klockan tickar, uppdragsfunktionen drar upp och gångreserven håller ungefär 30 timmar.

Det ända minuset är att den går för fort, kan vara lätt fix en vän trodde att den kanske behövdes avmagnetiseras samt att den har smuts vid svåråtkomliga platser tex vid vridningen.

inga tillbehör eller extra länkar men skulle uppskatta att den passar upp till 18cm-18.5cm då den sitter löst på min 17.5 handled med tightaste microjustering behöver mao ta bort minst 1 länk kanske 2
1172331F-3DB6-4D5F-AC42-9A043B89E204.jpeg

Om det enbart är en avmagnetisering som behövs för den ska gå riktigt vore det värt att gör det innan försäljning. Att det kanske bara är det lär justera priset en hel del. Eller borde det göra.

"Hairlines" har det gått inflation i för länge sen och börjar bli störande uttryck. Det är repor där också, men det låter sämre. Hairlines är för mig knappt märkbara tunna saker som mest syns i vissa ljus och mindre än repor, kanske även mindre än tunna repor.

Väl använt bruksskick. Eller skriva inget och låta bilderna visa är kanske det bästa.
Nåja, det var inte det du frågade. Allmänna tips bara.

Senast ändrad:
Om det enbart är en avmagnetisering som behövs för den ska gå riktigt vore det värt att gör det innan försäljning. Att det kanske bara är det lär justera priset en hel del. Eller borde det göra.

"Hairlines" har det gått inflation i för länge sen och börjar bli störande uttryck. Det är repor där också, men det låter sämre. Hairlines är för mig knappt märkbara tunna saker som mest syns i vissa ljus och mindre än repor, kanske även mindre än tunna repor.

Väl använt bruksskick. Eller skriva inget och låta bilderna visa är kanske det bästa.
Nåja, det var inte det du frågade. Allmänna tips bara.

Håller med, hairlines för mig är även när du inte känner dom med nageln

Tillbaka
Topp