• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värdering datejust?

bluetrain

Cartier
En god vän fick ärva en klocka och undrar vad den kan betinga i värde. Vad tror panelen?


2017-04-08_10-53-45_0013.jpg
2017-04-08_10-51-20_0011.jpg
 

DrKlocka

Audemars
Känns spontant som den var ganska billig? Har tyvärr inte stenkoll på priser för DJ från det årtalet. Men annars ser den reko ut tycker jag efter den snabba koll jag gjorde på tunnelbanan.
30K SEK är väl inte speciellt billigt?
Ser väl ok ut, men antar inget cert eller box? Då är det ju inte särskilt billigt. Men om man inte bryr sig om det eller att få en till billigt pris är den nog rätt schysst.
Brukar tyvärr sällan vara billigare att köpa klockor från Danmark.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
30K SEK är väl inte speciellt billigt?
Ser väl ok ut, men antar inget cert eller box? Då är det ju inte särskilt billigt. Men om man inte bryr sig om det eller att få en till billigt pris är den nog rätt schysst.
Brukar tyvärr sällan vara billigare att köpa klockor från Danmark.
Kollade lite på Chrono24 gällande priserna för 16220 from 2000-2001, där låg priserna något högre. Dock uppmärksammade jag inte att det var utan box och papper..
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
30K SEK är väl inte speciellt billigt?
Ser väl ok ut, men antar inget cert eller box? Då är det ju inte särskilt billigt. Men om man inte bryr sig om det eller att få en till billigt pris är den nog rätt schysst.
Brukar tyvärr sällan vara billigare att köpa klockor från Danmark.
Inget är billigt i danmark. Tyvärr. Det var bättre förr.
 
Känns spontant som den var ganska billig? Har tyvärr inte stenkoll på priser för DJ från det årtalet. Men annars ser den reko ut tycker jag efter den snabba koll jag gjorde på tunnelbanan.

Reko vad man kan se på bilderna men inte speciellt bra eller dåligt pris

30K SEK är väl inte speciellt billigt?
Ser väl ok ut, men antar inget cert eller box? Då är det ju inte särskilt billigt. Men om man inte bryr sig om det eller att få en till billigt pris är den nog rätt schysst.
Brukar tyvärr sällan vara billigare att köpa klockor från Danmark.

Kollade lite på Chrono24 gällande priserna för 16220 from 2000-2001, där låg priserna något högre. Dock uppmärksammade jag inte att det var utan box och papper..

Tack för input.
 
Topp