• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värdering Rob E.

morrism

Audemars
Ska gå och lämna in en klocka på värdering hos Rob E, ska man ta med sig lådan och alla tillbehör?
 

max

Dancing Queen
Låter som en god idé då värdet i dessa delar är stort.
Vet ej om de behöver det eller om det räcker att säga att det finns men jag skulle ta med allt inkl servicekvitton osv för att få en så korrekt bedömning som möjligt.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
De värderar väl bara klockan efter dagens marknadsvärde om det är en aktuell modell?

Ska man kanske vänta tills efter den eventuella prishöjningen?
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag gjorde värdering på Rob i julas och hade med mig allting. Boxarna var de inte intresserad av däremot certet tog de en kopia på. Värderade en Panerai 112, Ploprof 1200 samt en Speedy från 1969 (speedyn utan tillbehör).
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Är du känd kan de lita på boxen men pappret måste med. Visst kan du värdera utan box men värdet blir nog något lägre..
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Har hört att Rob E har bra pris på både värdering och äkthetsintyg. Vad kostar det att få en klocka värderad? Ska till Stockholm om ca en månad, och undrar hur långtid det tar för dem att värdera? Halvtimme? en dag? vecka? Något man bör boka eller är det ''drop-in?'' ;)

Är tacksam för svar!
 

Ninen79

Audemars
Har hört att Rob E har bra pris på både värdering och äkthetsintyg. Vad kostar det att få en klocka värderad? Ska till Stockholm om ca en månad, och undrar hur långtid det tar för dem att värdera? Halvtimme? en dag? vecka? Något man bör boka eller är det ''drop-in?'' ;)

Är tacksam för svar!

Kostar 650 kr, Du lämnar in cert och klockan och det tar ett par dagar. Har du bråttom så kollar dom din klocka medans du väntar men värderingsintyget får inte du i postlådan förrän ett par dagar.
 
Topp