• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värderingshjälp ROO 15300

DavidS

Breitling
Hej!

Har blivit erbjuden en Royal oak 15300 med vit tavla från 2005. Klockan har servats 2010 och kommer med orginalarmband samt ett brunt läderband. Klockan verkar vara fri från större repor. Vad vore ett rimligt pris på en sådan klocka?

Tacksam för hjälp!

mvh David
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det är "RO" inte "ROO"

RO = Royal Oak
ROO = Royal Oak Offshore

Ang värde, så är 70 rimligt skulle jag säga. Förutsatt att både länk och boett är i fint skick, och att den håller tiden med bra amplitud.
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Max 70´ Den vita tror jag kan vara lite knepigare att sälja än blå och svart. Är läderbandet original viklås eller AP bands?
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Letar som en galning efter en 15300 med vit tavla också men de är galet svåra att hitta rimligt prissatta tycker jag. Har letat till och från under någon månad men aldrig sett någon under 70k i OK skick med box och papper.
 
På Chrono24 ligger dem väl runt 70 - 75 tusen kr, men allt är ju relativt beror ju mycket på hur urverket går och skicket :) Är verkligen inget proffs men det skulle säkert underlätta för folket här att göra en bättre bedömning med lite bilder :)

Grymt fin model i alla fall!! lycka till!
 

DavidS

Breitling
Är i ärlighetens namn inte ute efter klockan i sig utan skulle isf planera att sälja vidare den direkt då erbjudandet gäller ett byte av en klocka jag har ute + cash. Svart/blå verkar onekligen vara mest populär så vill helst inte byta til mig något som visar sig vara svårsålt. Tack för all input!
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Letar som en galning efter en 15300 med vit tavla också men de är galet svåra att hitta rimligt prissatta tycker jag. Har letat till och från under någon månad men aldrig sett någon under 70k i OK skick med box och papper.

Är i ärlighetens namn inte ute efter klockan i sig utan skulle isf planera att sälja vidare den direkt då erbjudandet gäller ett byte av en klocka jag har ute + cash. Svart/blå verkar onekligen vara mest populär så vill helst inte byta til mig något som visar sig vara svårsålt. Tack för all input!

Era problem är lösta :)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Går det här i lås kan det vara den snabbaste flippningen i KS historia…eller??:)
Klockan flippad redan innan den inköpts!:eek:
 

K-S

Rolex
2-Faktor
spänningen är olidlig, schysst sommarbeater om du bestämmer dig för att hålla den ett tag :)
Att kalla RO för beater då är du inte helt rätt ute min vän... den är så långt från beater du kan komma... jag vet av egen erfarenhet! Men däremot en grym dinka året om.... !
 

Onelund

Rolex
Att kalla RO för beater då är du inte helt rätt ute min vän... den är så långt från beater du kan komma... jag vet av egen erfarenhet! Men däremot en grym dinka året om.... !
ironi gör sig dåligt i skriven form, ber om ursäkt.

FÖ så kan visst en 15300 vara en beater, min förre chef hade den alltid på sig, oavsett om han satt vid förhandlingsbordet eller om han högg ved uppe i Aspen vid sin "stuga"
 
  • Like
Reactions: K-S

K-S

Rolex
2-Faktor
ironi gör sig dåligt i skriven form, ber om ursäkt.

FÖ så kan visst en 15300 vara en beater, min förre chef hade den alltid på sig, oavsett om han satt vid förhandlingsbordet eller om han högg ved uppe i Aspen vid sin "stuga"
Haha ja men det gör den inte till en regelrätt beater. Det innebär endast att han aldrig tog av sig den! Frågan är hur du säkert kan veta att han faktiskt högg ved i den?
 
Topp