• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Världens dyraste parfymklocka?

Något att ha?

  • Ja

  • NEJ


Resultatet är endast synligt efter enkät.

marlun

Rolex
Ralph Lauren gör i mitt tycke snygga skjortor och rockar men när det kommer till klockor är jag ytterst tveksam.. Den här rackaren går loss på strax över 100 000kr. Designen är ok men det är priset samt faktumet att det står Ralph Lauren på urtavlan som stör mig. Vad tycker ni? Skulle ni lägga hundra papp på en klocka från Ralph Lauren?
RLR0220710.jpg

(Bilden är tagen från deras hemsida)
 
Senast ändrad:
D

Deleted member 6965

Guest
Har för mig att RL använder JLC urverk i sina klockor, någon som kan bekräfta?
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Tycker överlag att den är rätt cool, men tavlan har jag inte så mycket till övers för.
Framför allt inte subsekunden. C'est horrible.

...men jag hade givetvis aldrig köpt en. Inte för dessa pengar, och förmodligen inte ens för en femtedel av dem.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
En riktig "flyga-under-radarn-klocka". Man vet själv vad man sitter med och kan njuta. Samtidigt som buset på T-banan, krogköerna etc inte har en susning.
Lite som att bära Sjöö Sandström (stål) i Krakow.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Just denna modellen kanske inte var någon höjdare men jag skulle inte tacka nej till vissa andra av deras modeller som är bra mycket bättre än mycket annat i samma prisklass.

som exempel är ju denna hur fet som helst;
image.jpeg
Min favorit som nu finns i en liiiite tråkigare variant men till ett bra mycket överkomligare pris och i 39 mm. Var rätt sugen när jag klämde på den nyligen...
 

Owaysis

Cartier
Chanel kör väl också rätt avancerade urverk i sina klockor?
Det är en fin klocka med bra finish men jag hade haft svårt att köpa en klocka från ett "parfymmärke" oavsett hur bra den är.
 
Chanel kör väl också rätt avancerade urverk i sina klockor?
Det är en fin klocka med bra finish men jag hade haft svårt att köpa en klocka från ett "parfymmärke" oavsett hur bra den är.

Chanel har ganska bra verk faktiskt. Exakt vem som är leverantör till merparten av deras J12 serie är rätt oklar och svårt att hitta info om, men av egen erfarenhet så kan jag säga att de är välfungerande, håller en bra nivå av finishering och håller tiden.
Chanel har även haft en del sammarbeten med AP, och har några modeller i sin J12 serie med just AP-verk.
 

BCKSTRM

Rolex
Rolig utveckling av tråden. Måste erkänna att jag inte hade någon aning om att RL gjorde riktiga klockor, och den första klockan i tråden var gräslig, men kul när man överaskas med hur lite koll man har :) Inte länge sedan jag blev informerad om att Hermes gör finfina klockor :)
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Tycker denna är grym!
image.jpg
Tycker tankarna är riktigt fina. Tickar ett moddat Piaget verk i dem. Hodinkee artikeln om Raffe är en av de bästa jag läst där, hans intresse för vintage och den helrätta samlingen han har lyckats anskaffa var riktigt kul att läsa om.
image.png

Båda är riktigt, riktigt snygga, tycker jag. Med tanke på Ralphs kärlek till Cartier och respekt för klassiska ur, som exemplen visar så skulle jag gärna ha en sån klocka.
Klockan som tråden börjar med lämnar mig dock kall.

Skulle jag betala 100k för någon Ralph Lauren klocka? Nja, det beror ju på vilken budget jag har. Många modeller är grymma, men mer troligt så skulle jag hålla mig till favoriten Cartier, som gör dom enda "riktiga" tankarna.
 
Topp