• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Världens första robotar" dokumentär

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Tänkte lägga upp en tråd om det jag med men du var snabbare. Men håller helt med dig, mycket sevärd. Den går troligen att hitta på SVT play för er som missat början.
 

leicaphile

Panerai
Tvivlar du på att jag har läst eller? Du kan ha rätt. Det var ett tag sedan och har flutit ihop lite. Men Asimov anses ju fortfarande var fadern till den moderna roboten.


Nja, ungefär lika mycket som Jules Verne var fadern till Apollo 11. Om du är ute efter någon som har drivit utvecklingen fram till dagens robotar ska du läsa om Joseph Engelberger. Asimov var en briljant författare och vetenskapsman men har inte haft någon direkt påverkan på utvecklingen inom robotik.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Nja, ungefär lika mycket som Jules Verne var fadern till Apollo 11. Om du är ute efter någon som har drivit utvecklingen fram till dagens robotar ska du läsa om Joseph Engelberger. Asimov var en briljant författare och vetenskapsman men har inte haft någon direkt påverkan på utvecklingen inom robotik.
Och han var en jävligt oödmjuk kille. Engelberger har jag blivit rekommenderad förut men inte kommit fram till än. Något särskilt du tycker man ska börja med?
 

leicaphile

Panerai
Och han var en jävligt oödmjuk kille. Engelberger har jag blivit rekommenderad förut men inte kommit fram till än. Något särskilt du tycker man ska börja med?


Så vitt jag vet skrev han bara ett par obskyra böcker (vill du lära dig mer _om_ honom är det bara att googla, finns en hel del och lite intervjuer på nätet). Ang. generell robotik kan jag inte rekommendera något då jag har ganska dålig koll. :) Dock kan Kurzweil vara värd att läsa om du är på jakt mer efter AI-delen av det...
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Topp