• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Världens finaste klocka?

chimaira

Cartier
Vilken är världens finaste klocka?

Strunt samma om det är en ny, vintage, automatisk, quartz, digital, analog, dyr, billig, parfymklocka eller ett erkänt märke.
Nu är det design som gäller. Högt i tak!
Bombardera tråden med bilder på den snyggaste någonsin.
Jag börjar inte, för jag vet inte..:(
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Den här !
image.jpg

Jaquet Droz Charming Bird
 

Stetes

Omega
Snacka om att vara en bitter*****
Jaså?!
Det är bra balans mellan tavla och boett, inlägget matchar "subdialsen", urtavlan matchar guldet och pricken över i:et är den nitade länken.
Men som sagt det är vad jag tycker:)
Inte alls meningen att vara bitter, jag respekterar allas smak i vad de tycker är den snyggaste klockan. Det är bara att jag tycker att den versionen av klockan är totalt obalanserad. Den gula färgen på urtavlan rent av sticker i mina ögon och ser ut som ett ditsatt klistermärke från en klockpirat. Vill inte vara dryg eller så, kände bara ett behov av att yttra mig.
 

wadstroem

Cartier
Nedan följer ett antal klockor som jag anser är de absolut vackraste, rent estetiskt.

JLC Ultra Thin Moon
JLC-11.jpg


Rolex Cellini Dual Time
cellini_dual_time_m50525-0004_0002_840x107014276160054273oOe.jpg


JLC Grande Reverso Duoface
Skärmavbild 2015-10-09 kl. 13.32.46.png


..plus diverse Worldtimers, typ PP och Vacheron.

Utöver dessa klockor så finns det givetvis andra klockor som jag rent personligt gillar mer, och som jag hellre hade ägt, till exempel en DD i helguld eller en RO. De är dock fina på ett annat sätt, om ni förstår vad jag menar.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Nedan följer ett antal klockor som jag anser är de absolut vackraste, rent estetiskt.

JLC Ultra Thin Moon
JLC-11.jpg


Rolex Cellini Dual Time
cellini_dual_time_m50525-0004_0002_840x107014276160054273oOe.jpg


JLC Grande Reverso Duoface
Skärmavbild 2015-10-09 kl. 13.32.46.png


..plus diverse Worldtimers, typ PP och Vacheron.

Utöver dessa klockor så finns det givetvis andra klockor som jag rent personligt gillar mer, och som jag hellre hade ägt, till exempel en DD i helguld eller en RO. De är dock fina på ett annat sätt, om ni förstår vad jag menar.
Jag backar upp dig när det gäller den JLC, sanslöst vacker
 
Topp