• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Världens finaste klocka?

Moorflax

Patek
2-Faktor
Patek Philippe 5270. Perfektion.
patek_image.2189493.jpg
Denna får bli mitt val också. Ja inte se annat än perfektion i den klockan. Vad kostar en sådan? En njure eller kanske rent av en lever?
 

chimaira

Cartier
Nedan följer ett antal klockor som jag anser är de absolut vackraste, rent estetiskt.

JLC Ultra Thin Moon
JLC-11.jpg


Rolex Cellini Dual Time
cellini_dual_time_m50525-0004_0002_840x107014276160054273oOe.jpg


JLC Grande Reverso Duoface
Skärmavbild 2015-10-09 kl. 13.32.46.png


..plus diverse Worldtimers, typ PP och Vacheron.

Utöver dessa klockor så finns det givetvis andra klockor som jag rent personligt gillar mer, och som jag hellre hade ägt, till exempel en DD i helguld eller en RO. De är dock fina på ett annat sätt, om ni förstår vad jag menar.
Cillinin är galet snygg!
 

Greven

Audemars
Världens finaste klocka utifrån ett designperspektiv, frågar du? Nedan kommer mitt svar uppdelat i olika kategorier. :)
Det bästa är att två av dessa tre klockor ingår i min samling. Here we go:

Dress: PP Calatrava
Screen Shot 2015-10-09 at 17.48.25.png


Dykare: Rolex Submariner 16610
Screen Shot 2015-10-09 at 17.49.40.png


Beater (och även dykare om så önskas): Citizen Aqualand
Screen Shot 2015-10-09 at 17.52.45.png
 

oggemon

Omega
Världens finaste klocka utifrån ett designperspektiv, frågar du? Nedan kommer mitt svar uppdelat i olika kategorier. :)
Det bästa är att två av dessa tre klockor ingår i min samling. Here we go:

Dress: PP Calatrava
Screen Shot 2015-10-09 at 17.48.25.png


Dykare: Rolex Submariner 16610
Screen Shot 2015-10-09 at 17.49.40.png


Beater (och även dykare om så önskas): Citizen Aqualand
Screen Shot 2015-10-09 at 17.52.45.png
Det är bara att köpa citizen dykaren, sen har du alla tre! Vad väntar du på greven?!
 

noxela

Omega
Det är svårt med ironi på nätet. Därför används smileysar ;). De flesta i den här tråden verkar ha glömt det. Eller så tycker man att fin är samma sak som dyr eller att det innebär oändligt många komplikationer. Men en fin klocka behöver inte vara dyr, och om den är fin behöver man inte sminka den med en massa onödigt.
 

noxela

Omega
För att bidra till tråden. En fin klocka gör sitt jobb, varken mer eller mindre. Dyra ur som gör det är Nautilus, Calatrava och Fifthy Fathoms. I mellansegmentet har vi Datejust. I budget så är onekligen SKX en fin klocka som gör vad den ska utan att skämmas.
 

Camo00

Patek
För att bidra till tråden. En fin klocka gör sitt jobb, varken mer eller mindre. Dyra ur som gör det är Nautilus, Calatrava och Fifthy Fathoms. I mellansegmentet har vi Datejust. I budget så är onekligen SKX en fin klocka som gör vad den ska utan att skämmas.
Nu är jag trött, man blir lätt det med småbarn...
Men hur gick Du från att "bidra till tråden" när tråden uteslutande handlar om estetik och design, till SKX?
 

noxela

Omega
Nu är jag trött, man blir lätt det med småbarn...
Men hur gick Du från att "bidra till tråden" när tråden uteslutande handlar om estetik och design, till SKX?
Det funktionella har ett estetiskt värde. När en klocka som kostar en tusing känns rätt, ser bra ut och gör vad den ska, då är det tamigtusan fint!
 
Topp